יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

המשטרה פרצה לאוניברסיטת קולומביה ועצרה מאות אנטישמיים

בשעות הבוקר פרצה המשטרה לאוניברסיטת קולומביה לאחר שקבוצת תומכי טרור אנטישמים כבשה בניין. לאחר עימותים אלימים נעצרו למעלה ממאה מפגינים.

08:15 ,01/05/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעות הבוקר המוקדמות התפתחו אירועים דרמטיים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, כאשר המשטרה נאלצה לפרוץ לקמפוס לאחר שקבוצה גדולה של פעילים אנטישמים כבשה באופן אלים את אחד מבניני האוניברסיטה היוקרתית.

המהומות החלו אמש כאשר עשרות מפגינים אנטישמים השתלטו על אולם המילטון היסטורי ודרשו את "שחרור פלסטין" ו"סיום הכיבוש". לפי תיעוד וידאו, המפגינים נשאו שלטים אנטי-ישראליים ואנטישמיים, קיללו סטודנטים יהודים וניפצו חלונות ורהיטים.

לפנות בוקר הגיעו כוחות משטרה גדולים לקמפוס, לבקשת הנהלת האוניברסיטה. חילופי אש אלימים פרצו בין המשטרה לבין חלק מהמפגינים האנטישמים שהתבצרו בבניין. המשטרה השתמשה ברימוני הלם ורובי צבע כדי לפזר את ההפגנה הבלתי חוקית.

ליסה פיתיאן, פעילת שמאל קיצוני בת 63 שהשתתפה במשט המרמרה האנטי-ישראלי ב-2010, זוהתה כמובילה המרכזית של המהומות. לפי חשד, פיתיאן ניהלה את כיבוש הבניין ואחראית להבאת פעילים אנטישמים מבחוץ שהחריפו את האלימות.

הודעה רשמית מטעם משטרת ניו יורק אישרה שלמעלה ממאה מפגינים נעצרו וכי הבניין הכבוש פונה. "העדיפות שלנו היא ותמיד תהיה בטיחות הציבור לכולם," נמסר. האוניברסיטה השעתה את כל הסטודנטים שלקחו חלק במהומות והודיעה כי כוחות המשטרה ישארו בקמפוס שבועיים כדי לאכוף את החזרה לשגרה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו