יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

גנרלים ישראלים: הפסקת אש בעזה נחוצה למחסור בחימושים

הגנרלים הבכירים של ישראל קוראים להפסקת אש בעזה עקב מחסור בחימושים ומתיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לשחרר את החטופים

14:49 ,02/07/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בכותרת הראשית של הניו יורק טיימס, נכתב כי הגנרלים הבכירים של ישראל דורשים הפסקת אש ברצועת עזה, על אף שהדבר עלול להשאיר את חמאס בשלטון באופן זמני. דרישה זו באה בעקבות המחסור בחימושים ותשעה חודשים של לחימה רצופה, ומטרתה להקל על שחרור 120 החטופים שנותרו בשבי.

לדברי "גורמים ביטחוניים בכירים בעבר ובהווה", הגנרלים מעריכים כי הכוחות הצבאיים של ישראל זקוקים לזמן התאוששות משמעותי, בעיקר לאור האפשרות של פריצת מלחמה נוספת עם חיזבאללה בצפון. הפסקת האש עם חמאס עשויה גם להקל על השגת הסכם בצפון, והכוחות המזוינים זקוקים לזמן למילוי מחדש של מלאי החימושים.

ע"פ הדיווח המתח בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לגנרלים הבכירים בצבא מתגבר על רקע סוגיית הפסקת האש. הגנרלים חוששים כי מלחמה ממושכת בעזה עלולה לגרור את ישראל למלחמה שנראית בלתי נגמרת, בעיקר בשל סירובו של נתניהו לדון בהעברת השליטה בעזה לגורמים פלסטיניים חלופיים.

ראש המל"ל לשעבר, איל חולתא, ציין כי "התחמושת והאנרגיות נשחקים בהדרגה, החטופים נשארים בשבי – ומנהיגי חמאס עדיין חופשיים. מול התרחיש הזה, השארת חמאס בשלטון כרגע, בתמורה להחזרת החטופים, נראית לקצינים כאפשרות הכי פחות גרועה עבור ישראל". לדבריו, ארבעה גורמים בכירים שדיברו עם העיתון הסכימו עם דבריו.

הדיונים על הפסקת האש בעזה מציבים אתגרים רבים בפני המנהיגות הישראלית. המתח בצמרת המדינה מביא למחלוקות גוברות בין הגנרלים לבכירים פוליטיים, כאשר חלק מהגורמים הצבאיים חושבים כי הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחון המדינה היא לנהל משא ומתן להפסקת אש. הגורמים הללו טוענים כי אין ברירה אלא לבחון את כל האופציות הקיימות במטרה להחזיר את החטופים הביתה ולמנוע מלחמות נוספות בעתיד הקרוב.

בינתיים, ישראל ממשיכה להתמודד עם איומים ביטחוניים מכל עבר, והחלטות המנהיגות הישראלית נבחנות תחת זכוכית מגדלת. ההחלטה על הפסקת האש בעזה עשויה להשפיע על האזור כולו, כאשר שיקולים אסטרטגיים וביטחוניים מהווים חלק בלתי נפרד מהתהליך.

עם המצב המורכב בעזה והצורך הבוער בחימושים, ישראל ניצבת בפני אחת התקופות המאתגרות ביותר בעשור האחרון. ההחלטות שיתקבלו בשבועות הקרובים עשויות לשנות את המפה הביטחונית של המזרח התיכון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו