שבת, 18/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

בית הדין הבינלאומי: איומים על שופטינו יהוו עבירה על החוק

על רקע החששות בישראל מהוצאת צווי מעצר לבכירים, פרסם התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג הודעה חריפה לפיה איומים כנגד החלטותיו או נגד השופטים.....

12:56 ,03/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על רקע הסערה בישראל סביב כוונת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ובהם ראש הממשלה, נתניהו, התייחס התובע בהודעה רשמית לעניין האיומים המגיעים מישראל.

בהודעתו החריפה כתב התובע כי "איום בתגובה כנגד החלטות של התובע או השופטים מהווה עבירה בפני עצמה". עוד נכתב כי "עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשי בית המשפט, אם המשרד, במילוי המנדט שלו, יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו. איומים כאלה, גם כאשר לא פועלים, עלולים להוות גם עבירה על עשיית משפט לפי האמנות".

מנגד, התובע הבהיר כי "משרד התובע מקבל בברכה הערות, העברת חששות ומעורבות בפעילותה מצד המדינה ונבחרי הציבור, ארגונים לא ממשלתיים, חוקרים ופעילים".

בישראל מבינים כי התקבלה החלטה להוציא צווי מעצר לצמרת המדינית והצבאית, ובכירים רבים מגנים זאת. ראש הממשלה נתניהו אמר השבוע כי "ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין בהאג לערער את זכותה להגן על עצמה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו