יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מקורות ישראלים אישרו: תקיפה ישראלית בדמשק חיסלה גנרל איראני

לפי דיווח בניו יורק טיימס שהתבסס על מקורות ישראליים, ישראל עמדה מאחורי תקיפה אווירית בדמשק שבה חוסל מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניות.

23:23 ,01/04/24
רשתות ערביות
קרדיט: רשתות ערביות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עיתון הניו יורק טיימס דיווח הלילה (יום ב'), בהתבסס על ארבעה פקידים ישראליים שדיברו בעילום שם, כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה האווירית שבוצעה אמש בבירת סוריה, דמשק. לפי הדיווח, המטרה של התקיפה הייתה פגישה של גורמי מודיעין איראניים ובכירים בארגוני הטרור הפלסטינים שדנו במלחמה ברצועת עזה.

בתקיפה נהרג הגנרל האיראני מוחמד רזא זאהדי, שהיה מפקד בכיר בכוח קודס, זרוע הסייבר של משמרות המהפכה האיראניות. זאהדי פיקח על הפעולות הצבאיות החשאיות של איראן בסוריה ובלבנון ונחשב לאחד המפקדים הבכירים של איראן.

לפי מקורות איראנים, בפגישה החשאית שהתקיימה בדמשק השתתפו גם מנהיגים בכירים בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. הפגישה התקיימה במבנה של הקונסוליה האיראנית בדמשק שלפי המקורות הישראליים משמש למעשה כמפקדה צבאית של משמרות המהפכה.

ממשרד החוץ האיראני נמסר כי שר החוץ חוסיין אמיר עבדולהיאן גינה בחריפות את "התקיפה של המשטר הציוני" על המבנה הדיפלומטי. הוא האשים את ראש הממשלה נתניהו בכך ש"איבד את האיזון הנפשי בגלל התבוסות של ישראל בעזה".

גורמים בממשלת סוריה אישרו גם הם את התקיפה, ומסרו כי מטוסים ישראלים טסו לסוריה דרך רמת הגולן וחיסלו יעד במרכז דמשק.

ישראל לא אישרה רשמית את התקיפה, בהתאם למדיניות השתיקה שלה. עם זאת, המקורות הישראליים שדיברו עם הניו יורק טיימס אישרו כי מדובר בתקיפה ישראלית ותיארו את המטרה שלה. לדבריהם, המבנה שהותקף לא זכה להגנות של משרד דיפלומטי מאחר שמשמש כמפקדה צבאית והפך למטרה לגיטימית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו