שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מהנדס חיזבאללה חוסל בבעלבכ: האם צפוי מטח טילים לצפון?

מהנדס בכיר בהגנה האווירית של חיזבאללה, מאית'ם מוסטפא אל-עטאר, חוסל בסיכול ממוקד בבעלבכ. גורמים בטחוניים מעריכים: צפוי מטח טילים לצפון.

23:33 ,06/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעות הערב של יום שישי, בוצע סיכול ממוקד בעיר בעלבכ שבלבנון, במהלכו חוסל מאית'ם מוסטפא אל-עטאר, מהנדס בכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון חיזבאללה. החיסול, המיוחס לישראל על ידי גורמים שונים באזור, מעלה חששות כבדים מפני הסלמה נוספת בגבול הצפון ומטח טילים אפשרי לעבר ישובי הצפון.

אל-עטאר, שנחשב לדמות מפתח במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, היה אחראי על פיתוח ושדרוג מערכות הגנה אוויריות מתקדמות של הארגון. מקורות מודיעין מעריכים כי הוא היה מעורב בפרויקטים רגישים שנועדו לשפר את יכולות ההגנה של חיזבאללה מפני תקיפות אוויריות ישראליות.

גורמים מסרו כי החיסול של אל-עטאר הוא מכה משמעותית ליכולות ההגנה האווירית של חיזבאללה. הוא היה מוח מבריק בתחומו ואחראי על פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים שהיוו איום ממשי על חיל האוויר הישראלי.

עם זאת, יש לצפות לתגובה חריפה מצד חיזבאללה. הארגון לא יוכל להבליג על חיסול בכיר בדרג כזה, במיוחד לא בעומק שטח לבנון.

החיסול בבעלבכ מהווה הסלמה משמעותית במתיחות בין ישראל לחיזבאללה, שהחריפה מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. בעוד שרוב העימותים עד כה התרחשו באזור הגבול, הפעם מדובר בפעולה עמוק בשטח לבנון, במעוז מרכזי של חיזבאללה.

גורם אחר מומחה לענייני ביטחון במזרח התיכון, מסביר: "בעלבכ היא לא רק מעוז של חיזבאללה, אלא גם אזור בעל חשיבות אסטרטגית עבור הארגון. פעולה כזו בלב ליבו של השטח שבשליטת חיזבאללה מעבירה מסר חד וברור – אין מקום בטוח עבור בכירי הארגון."

תושבי הצפון, שכבר חוו חודשים ארוכים של מתיחות ואזעקות תכופות, מביעים דאגה מההסלמה האפשרית. רחל כהן, תושבת קריית שמונה, אמרה: "אנחנו כבר רגילים למצב הזה, אבל כל פעם שיש חיסול כזה, אנחנו יודעים שזה אומר עוד כמה ימים במקלטים. זה מתיש, אבל אנחנו חזקים ונעמוד בזה."

מומחים מעריכים כי התגובה של חיזבאללה עלולה לכלול ירי מסיבי של רקטות וטילים לעבר יישובי הצפון, ואולי אף ניסיונות לפגיעה במטרות אסטרטגיות בעומק ישראל. עם זאת, יש הסבורים כי הארגון ינסה להימנע מהסלמה משמעותית שעלולה להוביל למלחמה כוללת.

בתוך כך, תושבי הצפון ממשיכים בשגרת חייהם המתוחה. רשויות מקומיות באזור הודיעו כי בתי הספר ומוסדות החינוך יפעלו כרגיל ביום ראשון, אך ביקשו מהתושבים להישאר קרובים למרחבים מוגנים ולהיות ערניים להנחיות פיקוד העורף.

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו