שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

למה נדמה לנו שאין לצה"ל הישגים ברצועת עזה

למרות שמהצד הישראלי נראה שאין לנו הישגים, כשמסתכלים על הרצועה מבינים שההישגים הם רבים

01:47 ,04/01/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אחרי חודשיים וחצי של לחימה, לישראלים רבים נדמה שצה"ל "לא מספק את הסחורה בעזה", לפעמים אף מתגנבת המחשבה שאולי אי אפשר באמת להכניע את החפרפרת החמאסית העזתית.

בעקבות "ערפל הקרב" שצה"ל מפעיל בעזה, האזרח הפשוט מסתכל על המלחמה לפי התוצאות וההישגים שנראים בצד הישראלי. אם נהיה כנים לרגע, בצד הישראלי ההישגים כרגע הם די דלים.

הנה חלק מהקשיים שצה"ל עדיין לא הצליח להתגבר עליהם:

1) הירי מעזה עדיין לא הסתיים!
בזמן האחרון, הירי מעזה ירד בצורה דרסטית, ועדיין, אף אחד לא משלה את עצמו שלא יהיו עוד שיגורים מעזה, כולל למרכז הארץ. בחמאס מבינים שהפסיכולוגיה הישראלית עובדת שעות נוספות ולכן הם משגרים מידי פעם כמה טילים למרכז הארץ, כאלה שמייצרים בהלה מיותרת ובפרט הרגשת חוסר אונים שכביכול צה"ל לא מצליח להשתלט על האירוע.

2) כמעט ואין יום ללא חללים!
אצל היהודים כל אדם הוא עולם מלא, לכן כששומעים בכל יום על עוד ועוד נופלים, העצב הקשה מחדיר את ההרגשה שכביכול ידי חמאס על העליונה.

3) צה"ל מתקשה מאד בחיסול בכירי חמאס בעזה!
למרות התמרון המרשים של צה"ל ברצועה, עקב האכילס של ההסברה הצה"לית הוא הכישלון בחיסול בכירי חמאס. מסתבר שחמאס הכינו את עצמם טוב טוב להגעה של צה"ל. בהחלט ניתן לומר שזה הדבר העיקרי שמעיק על הישראלי המצוי.

4) אי השבת החטופים בצורה צבאית!
מתחילת המלחמה, מסבירים בצה"ל השכם והערב שהתמרון הקרקעי יביא את החטופים לבית, אך בפועל, חוץ מחיילת אחת (אורי מגידיש) שום שבוי לא חזר בחיים לישראל בצורה צבאית. לא אחת, חיילינו סיכנו את עצמם כדי להביא חטופים בחיים, אך בסופו של דבר הם או החטופים שילמו בחייהם. וזו הדילמה הכי קשה לצה"ל בתמרון העזתי. ועוד אבן שיושבת על הלב של הישראלים.

כשלוקחים את כל המכלול הנ"ל נראה שאנחנו רחוקים מהישגים בעזה!

אך האמת
אנחנו צריכים להסתכל על מה שקורה בעזה ולהבין שצה"ל מביא בכל יום הישגים מרשימים, מרביתם לא משווקים בצורה נכונה לצד הישראלי. בזמן האחרון, צה"ל עובד בצורה יותר איטית בעזה אך יותר יעילה ופחות מסכנת את חיילינו (וזו בעיקר הסיבה לירידה במספר ההרוגים), כוחותינו מפוצצים בכל יום עשרות מנהרות ומחסלים עשרות מחבלים (ואף יותר). בחאן יונס הכוחות סורקים באיטיות מטר אחר מטר כשהתקווה הגדולה היא להגיע לראשי החמאס ולחטופים שבידיהם (למרות שמפגשים כאלו יכולים לסכן את החיילים ואת החטופים).

הדבר היחיד שצה"ל צריך כדי שכולנו נרגיש ונראה את ההישגים הוא זמן!

בעקבות חיסול אל עארורי, חמאס ניתק את כל המגעים להפסקת אש. בדיעבד זה בדיוק מה שישראל צריכה, קניית זמן כדי להשלים את המשימה לפחות בחאן יונס.

אני מעריך שככל שהימים יתקדמו וכשחמאס יראו שהחרב ממש על צוואריהם, הם יחזרו על ארבע לשולחן המשא ומתן, אך גםלאחר מכן, ישראל צריכה למשוך את הזמן עד לחיסול בכירי חמאס בעזה. דבר שיוביל את ההמחבלים האחרים שישארו בחיים להתפשר על עסקה טובה.

אם צה"ל יהיה בלחץ של זמן ויעצור את העבודה באמצע, כל ההישגים יכולים לרדת לטמיון ברגע. אם נדע להילחם בסבלנות, כולנו נראה גם בצד שלנו את ההישגים הגדולים שיביאו חיילינו היקרים.

כולנו תפילה שנראה בקרוב ממש את הניצחון הגדול שיביא להשמדת ראשי החמאס והשבת החטופים בחיים לבית!
(ישראל אלדד)

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צופיה הגיב:

    תודה לבורא עולם, צריך כל יום לומר מזמור לתודה ולהודות על הטוב הזה כי זה יכל להיות הרבה הרבה יותר גרוע

  2. נריה הגיב:

    תמונה מטורפת!!

  3. יעקב קינן הגיב:

    כשהתקשורת מפמפמת שאנו מפסידים כל הזמן לא פלא שהתחושות הם שאנו מפסידים..

  4. משה הגיב:

    לגמרי צודק, אסור לעצור בשום אופן!! נראה שגם מקבלי ההחלטות מביניפ את זה אם אנחנו עדים אחרי 90 יום ומאות הרוגים וממשיכים להכות בהם שוק על ירך

כתבות נוספות של ישראל אלדד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו