יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

חשיפה מטלטלת: ראש אמ״ן ידע על התוכנית של חמאס והתעלם

נגדת ב-8200 השיגה את התוכנית המבצעית של חמאס, והאזהרה שלה שלה על מתקפה המונית של חמאס הגיעה עד לראש אמ"ן - שהגיב בביטול ולא העביר את המידע.

11:12 ,26/11/23
ערוץ 12
קרדיט: ערוץ 12
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חמאס, כך מתברר, ייעד את המתקפה לליל הסדר האחרון. צה"ל זיהה סימנים מוקדמים למתקפה והעלה כוננות. בחמאס קלטו את שינוי ההיערכות בצד הישראלי וביטלו את המתקפה. בחמאס גם החלו אז למדר מפקדים ופעילים מחשש להדלפות: בחמאס דאגו שמא ישראל הצליחה לחדור עמוק לתוך הארגון ולהשיג מידע. בצה"ל לא הבינו שהעלאת הכוננות היא הסיבה לביטול המתקפה, והתייחסו לאירוע כהתרעת שווא.

ניר דבורי בערוץ 12, פרסם אמש, כי נגדת בכירה וקצינה צעירה ב-8200 התריעו שחמאס מתכנן אירוע חדירה המוני לישראל. הערב פרסמנו כי הנגדת הצליחה להגיע אל התוכנית המבצעית של חמאס, כפי שהתממשה בשבעה באוקטובר. הנגדת שיתפה במידע קצין בכיר בפיקוד הדרום ואת מפקד 8200.

הנגדת דיווחה גם למפקדה הישיר, שביטל חופשה כדי לעדכן את ראש אמ"ן אהרון חליוה בזמן ביקורו בבסיס. ראש אמ"ן שמע, ביטל את דבריו – ולא העביר את המידע לרמטכ"ל ולראש השב"כ.

הנגדת, ותיקה, בעלת ניסיון ומוערכת, חיברה במהלך השנה החולפת סיפור מעשה, קרי תסריט שמורכב מפסיפס של מידע מודיעיני גולמי, ואמרה כי היא רואה בחומרה תרחיש שאליו חמאס מתכונן. התרחיש כלל אירוע חדירה המוני שחזה את מה שהתרחש ב-7 באוקטובר.

אל הנגדת הצטרפה קצינה צעירה יותר ביחידה והשתיים התריעו בחריפות אחרי התרגיל שחמאס ערך כחודש לפני המתקפה, שמדובר באופרציה אחרת ולא בתרגיל. שתיהן היו נרעשות, ופירטו את כמות המקומות של תכנוני הפריצה בגדר, את תוכן הביטויים ואת המסקנה שמדובר בהיערכות לפריצה ממשית ומסיבית. הן הציגו זאת למפקד בכיר שאינו מהיחידה שבה הן משרתות אך רלוונטי מאוד לאירוע, והוא השיב להן: "אלו פנטזיות".

ב-8200 מאשימים את השחצנות של מפקדי היחידה: "אמרו להם את זה בזמן אמת, היו כל כך הרבה דברים שהיו צריכים להדליק נורות אדומות".

תגובת דובר צה"ל: "צבא ההגנה לישראל פועל ונלחם בימים אלה בארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה. כלל המפקדים והחיילים ממוקדים במשימה זו בלבד, כדי להשלים את מטרות המלחמה. הפרטים המוצגים בדיווח אינם נכונים ומציגים תמונה שרחוקה מלהיות מדויקת. לאחר סיום המלחמה ייערך תחקיר מפורט ומעמיק בנושא לבירור כלל הפרטים עד תום".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אתי הגיב:

    ומה שמוזר שהדבר השערורתי הזה עובר כאילו לא קרה, כנראה מישהו חזק מידאי יש לו עניין לטטא את זה

  2. מרדכי הגיב:

    אני משתגע איך לא עושים עם הדברים האלו כלום וממשיכים הלאה.. איך לעזזל???

  3. יהודה וולף הגיב:

    למה זה נשמע לי כמו ניסיון להסיט את תשומת הלב ממי שאחראי באמת?….

      1. יהודה וולף הגיב:

        לא רוצה להיגרר לקונספירציות אבל תעשה חיפוש ברשתות ותבין מי מהשמאל יושב בראש המחדל הזה ועכשיו הוא מתיימר להאשים קורבן לעזזאל את ראש אמן.
        כי גם אם נגיד שראש אמן חטא שלא התייחס להתראות איך נסביר שהם הצליחו בכלל להתקרב לגדר, לפרוץ 15 פרצות, לשהות בישראל 5 שעות ללא כל תגובה צבאית מאורגנת, וכו וכו וכו. חייב להיות כאן כוונת מכוון שגם בעת האירוע בחר לא לפעול כנגדם…

        1. אתה רומז לרמטכ״ל או לדמות פוליטית דוגמת שר הביטחון?

כתבות נוספות של שלום דובער כלפון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו