יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

היערכות למלחמה? מטוסי F-16 אמריקאיים נחתו בבסיס צבאי סעודי

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב דיווח כי מטוסי קרב מדגם F-16 נחתו בבסיס צבאי מסווג בסעודיה, לאחר שהמריאו מאיטליה ותדלקו מעל יוון - מהלך שעורר שאלות

20:55 ,25/04/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית הודיע היום (יום חמישי) כי מטוסי קרב אמריקאים מדגם F-16 נחתו בבסיס צבאי מסווג בתחום אחריותו. על פי מקורות צבאיים שליוו את המבצע, נראה כי המטוסים נחתו בבסיס פרינס סולטאן שבסעודיה, לאחר שהמריאו ממוצב צבאי באיטליה ותדלקו באוויר מעל חופי יוון.

הפנטגון לא פרסם הודעה רשמית על המהלך הצבאי, אך התקשורת הסעודית דיווחה כי מדובר במטוסים אמריקאיים שהוצבו בממלכה במסגרת שיתוף הפעולה הביטחוני עם וושינגטון. בד בבד, משרד ההגנה האמריקאי הזהיר כי אין להסיק מהפעילות הזו על תגבור הכוחות האמריקאים באזור.

התזוזה של המטוסים האמריקאים מגיעה על רקע המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי ובמזרח התיכון, לאחר שארה"ב האשימה את איראן בארגון פעולות התגרות וחתרנות באזור. במקביל, יחסי ארצות הברית עם סעודיה עברו עליות ומורדות בשנים האחרונות, אך הממשל הנוכחי שואף להידוק הקשרים הצבאיים והביטחוניים עם הממלכה המוסלמית.

אנליסטים צבאיים ציינו כי המהלך עשוי להיות אמנם חלק מתרגיל משותף שגרתי בין הצבאות, אך ייתכן שמטרתו היא גם להעביר מסר תגובה איתן למעורבים האזוריים האחרים במשבר. לא הובהרה כמות המטוסים שהוצבה בסעודיה או המשך תנועותיהם הצפויות.

מומחים צופים כי בימים הקרובים תפורסם הודעה רשמית מגורמים צבאיים אמריקאיים או סעודים שתסביר את מטרת ההעברה המוזרה של המטוסים לבסיס הסעודי. רק אז יהיה ניתן להעריך את משמעות המהלך האסטרטגית והשלכותיו על המצב הרעוע באזור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו