יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בישראל חוששים מנקמה: העימות בין איראן לישראל נכנס לשלב חדש

נחיל כטב"מים וטילי שיוט, פגיעה דרך מליציות שיעיות, או פעולה נגד מטרות ישראליות בעולם. חשש בישראל מתגובה חריפה לאחר חיסול בכירי משמרות המהפכה

23:32 ,03/04/24
קרדיט: . / טיל שיהאב איראני
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

העימות בין איראן לישראל נכנס לשלב חדש לאחר התקיפה שלשום (שני) נגד מטה משמרות המהפכה בדמשק. התקיפה, שהתרחשה לאור יום, הביאה להרס מוחלט של המבנה, ולחיסולם של כל הטרוריסטים ששהו בו, ביניהם שבעה בכירים במשמרות המהפכה האיראניים, בראשם מפקד משמרות המהפכה בסוריה ולבנון מוחמד רזא זהדי.

דובר משמרות המהפכה באיראן איים היום (רביעי) שבימים הקרובים נראה תקיפות קטלניות יותר נגד ישראל ו"חזית ההתנגדות תמלא את חובתה". והשאלה כעת היא איך איראן תגיב.

בין התרחישים האפשריים: תקיפה משולבת של נחיל כטב"מים וטילי שיוט שישוגרו לאתרים אסטרטגים בישראל; פגיעה דרך מליציות שיעיות בעיראק, תימן, סוריה ואף לבנון; פעולה נגד מטרות ישראליות או יהודיות ברחבי העולם. הסלמה בזירה הצפונית. כאשר אנליסטים מציינים גם את הרחבת תוכנית הגרעין האיראנית כאחד מאפשרויות התגובה.

ההערכה בישראל היא שאיראן תנקום באמצעות שלוחותיה במזרח התיכון.  כאשר אם איראן תגיב בירי ישיר מאדמתה לעבר ישראל הדבר עשוי להעלות את רמת ההסלמה באופן שטרם נראה עד כה.

לבנתיים, בישראל העלו את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת, בדגש על יחידות הבקרה האוויריות. גורמי ביטחון אמרו כי הם לא פוסלים אפשרות שנקמה איראנית תגיע ממקום לא צפוי ברחבי העולם.

באיראן נשמעו ביומיים האחרונים חילוקי דעות לגבי האופן שבו איראן צריכה להגיב לחיסול. בעוד שחלקם טענו שטהרן צריכה להגיב ישירות, וראו באי התגובה שלה "סימן של חולשה", אחרים טענו שישראל מבקשת לגרור את איראן למלחמה רחבת היקף, וכי איראן לא צריכה ליפול ב"מלכודת" הזו. לטענתם המדיניות הטובה ביותר היא "סבלנות אסטרטגית".

יצויין, כי ביום שישי הקרוב, יציינו באיראן את יום שישי האחרון של חודש רמדאן שמוכרז באיראן כ-"יום ירושלים הבינלאומי" שנועד להביע התנגדות כללית לישראל. אירועי היום כוללים דרך כלל הפגנות ועצרות רחוב באיראן ובמדינות נוספות בציר הטרור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

3 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זבולון הגיב:

    לא יהיה מנוס ותהיה מלחמה ישירה איתם!!

  2. דוד יהב הגיב:

    בלה בלה בלה הם תמיד מאיימים ולא עושים כלום אין מה לדאוג

  3. שירה הגיב:

    מדברים על היערכות ממש מוגברת בחייל האוויר, אמר לי בן משפחה שמשרת שם… נקווה לבשורות טובות

כתבות נוספות של חיים י
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו