יום שלישי, 30/04/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

איום התקיפה הישראלי: משמרות המהפכה האיראנים עוזבים את הבסיסים

כוחות משמרות המהפכה האיראנים בסוריה נקטו באמצעי חירום והחלו לפנות חלק מבסיסיהם, מתוך חשש גובר לתקיפות ישראליות כתגובה למתקפת הטילים האיראנית

08:28 ,17/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משמרות המהפכה האיראניים פועלים בדרג החירום הגבוה ביותר בבסיסיהם בסוריה, מתוך חשש כבד מפני תקיפות ישראליות כתגובה למתקפת הטילים שביצעה איראן על ישראל בסוף השבוע האחרון. כך דיווח היום (שני) ה"וול סטריט ג'ורנל" הממוקם בוושינגטון, בהתבסס על יועץ לממשלת סוריה המקורב למשמרות המהפכה.

על פי הדיווח, חלק ניכר מכוחות משמרות המהפכה האיראנים החלו לפנות את בסיסיהם ברחבי סוריה. חיילים רבים אף עושים זאת במהלך הלילה כדי להימנע מחשיפה, כשרק כוח קטן של חיילים בודדים נותר מאחור במטרה להגן על מחסני הנשק של האיראנים.

חיילים בדרגות הנמוכות של משמרות המהפכה נצפו מסתתרים בתוך כלי רכב או בבתי עסק כמו חנויות באזורי דיר א-זור ודמשק שבסוריה. לעומתם, קצינים בכירים נוקטים בצעדים דרסטיים אף יותר ושוכרים דירות להסתתר בהן בתוך בנייני מגורים אזרחיים, במטרה להימנע מחשיפה ומתקיפות.

הצעדים החריגים של כוחות המשטר האיראני בסוריה מגיעים על רקע החשש הרב לתגובה צבאית ישראלית נרחבת, בעקבות המתקפה החריגה שביצעה איראן על ישראל.

בכיר אמריקני מסר היום בראיון לרשת ABC כי ארצות הברית הסתמכה יתר על המידה על ההנחה לפיה המנהיג העליון של איראן, חמינאי, הוא "זהיר" ולעולם לא יורה התקפה ישירה כזו על ישראל. לדבריו, הן המתקפה והן ההערכות הכלליות של וושינגטון באשר לאיראן – "מחייבות כעת לימוד והערכה מחדש".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו