יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

אוקראינה צריכה להבין: יש לנו סכסוך משלנו

אתמול בכאן 11 נאמר שאוקראינה מאוכזבת מכך שישראל לא מגנה את רוסיה, וגם ארה"ב לא מרוצה • ידידותינו צריכות להבין שאסור לישראל להתערב | פרשנות

09:43 ,23/02/22
קרדיט: שאטרסטוק / אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אתמול פורסם בכאן 11 שאוקראינה מאוכזבת מישראל, אותה היא מכנה 'ידידתנו במזרח התיכון'. אוקראינה וארה"ב מצפות שישראל תגנה את רוסיה ומעשיה בגבול אוקראינה, אבל ישראל מסרבת כרגע. גורמים מעריכים שישראל תיכנע ללחץ בימים הקרובים.

צריך להבין את המצב שישראל נמצאת בו:

מצד אחד, ישראל לא יכולה לפגוע במערב, מאחר והיא צריכה את תמיכתו בכל מה שקשור לאיראן. מצד שני, ישראל חייבת תיאום עם רוסיה כדי לתקוף בסוריה. בתור מדינה שיש עליה איום קיומי, אנחנו חייבים לשמור על קשרי הידידות שלנו עם רוסיה, וגינוי של פוטין יהיה טעות קשה.

באשר לאוקראינה וארה"ב, שתיהן צריכות להפסיק בלחץ על ישראל. אוקראינה חייבת לגלות הבנה בסיסית בתור מדינה שנמצאת עכשיו בסכנה קיומית. כמו שגורמים מאוקראינה אמרו- "זאת השעה שבה נמדדת הידידות". אוקראינה צריכה לגלות ידידות ולהוציא את ישראל מהסיפור. לגבי ארה"ב, אם אתם רוצים תהיו הגיבורים של העולם מול רוסיה (גם זה מוטל בספק), אבל אל תכניסו לזה את ישראל, שיש לה מספיק צרות משל עצמה.

להנהגה בישראל אני אומר, כל עוד אפשר לשמור על ידידות גם עם רוסיה וגם עם ארה"ב, אסור לדבר בעניין. ברגע שנצטרך לבחור אחת מהן הבחירה תהיה קשה. מצד אחד, ארה"ב היא בת ברית מאוד קרובה, ורוסיה קצת מרוחקת. מצד שני, כפי שראינו באוקראינה ובאפגניסטן, ארה"ב לא מסוגלת להגן על בנות בריתה, ורוסיה תגביל אותנו מאוד מול איראן. הבחירה תהיה קשה, אבל אני מקווה שלא יעשו אותה כל עוד יש ברירה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שמוליק גרין הגיב:

    מה המצב איתם היום?

    1. לצערי ישראל לא מפסיקה לברבר ולתפוס את הצד של ארה"ב

  2. מאוכזב הגיב:

    הלוואי היו שומעים לך. הדבילים כבר בחרו צד אתמול

  3. שירן הגיב:

    מקווה שלא יעשו טעות הפעם ויתפסו צד

  4. חיים חייט הגיב:

    חושב כמוך שחייב לשמור על ידידות עם רוסיה וארצות הברית.אסור לנו להתערב

כתבות נוספות של אליה אלדר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו