שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » קורונה

זן קורונה חדש וקטלני נתגלה בקפריסין

הזן החדש משלב את מאפייניהם הגנטיים של הזנים "דלתא" הקטלני יותר ו"אומיקרון" המדבק יותר

22:48 ,08/01/22
קרדיט: ללא. זן חדש של קורונה. אילוסטציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש המעבדה לביולוגיה ולוירולוגיה מולקולארית של אוניברסיטת קפריסין, פרופ' לאונדיאוס קוסטריקיס (ΚΩΣΤΡΙΚΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ), דיווח אתמול (יום שישי, 07.01.2022) שצוות המחקר המדעי בראשותו זיהה זן קורונה חדש שמשלב את מאפייניהם הגנטיים של הזנים "דלתא" הקטלני יותר ו"אומיקרון" המדבק יותר. הזן החדש זוהה בכ- 25 דגימות שניטלו מחולים בקפריסין.

לדברי פרופ' קוסטריקיס, הזן החדש כולל מספר גדול יותר של מוטציות, בהשוואה לדגימות של זן "אומיקרון" המקורי. בראיון לתחנת הטלויזיה המקומית "סיגמא טי.וי", אמר פרופ' קוסטריקיס שהוא וצוותו בחרו לקרוא לזן המשולב החדש בשם "דלתאקרון" (Deltacron) כדי להביע בשם את אופיו המשולב של המטען הגנטי של הוירוס.

פרופ' קוסטריקיס הוסיף שכבר בזמן הקרוב נדע אם הזן החדש הזה מעורר-מחלות יותר או מדבק יותר מהזנים הקודמים, כמו גם אם יהפוך לדומיננטי יותר בהשוואה ל"דלתא" ו"אומיקרון" המקוריים. פרופ' קוסטריקיס ציין כי להערכתו האישית, הזן החדש והמשולב לא יצליח להתחרות בתפוצתו הרחבה ממילא של "אומיקרון", ומשכך לא יצליח להתבסס כזן הנפוץ ביותר.

שר הבריאות הקפריסאי, מר מיכאליס האג'יפאנטלאס, החמיא במסיבת עיתונאים לעבודתם של פרופ' קוסטריקיס וצוותו ואמר: "המחקר פורץ הדרך והממצאים של פרופ' קוסטריקיס וצוותו מסבים לנו גאווה במדענים שלנו, שכן המחקר הזה מציב את קפריסין על המפה העולמית בנוגע למחקרים רפואיים". שר הבריאות הוסיף כי פרטים נוספים בנוגע לגילוי ימסרו במסיבת עיתונאים שתערך במהלך השבוע הקרוב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו