שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

דרמה: טראמפ הורשע ב-34 סעיפים אך יוכל לכהן מהכלא

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורשע בכל 34 הסעיפים נגדו בגין זיוף מסמכים. גזר הדין יינתן ב-11 ביולי, וטראמפ יוכל לכהן כנשיא מהכלא אם ייבחר.

06:58 ,31/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דרמה גדולה הלילה בארה"ב כאשר נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורשע בכל 34 סעיפי האישום נגדו בפרשת זיוף מסמכים. ההחלטה לא תמנע ממנו להתמודד על התפקיד בנובמבר הקרוב, וטראמפ יוכל לכהן כנשיא גם מהכלא אם ייבחר. גזר דינו של הנשיא לשעבר יינתן ב-11 ביולי.

פרטי ההרשעה
בין 34 הסעיפים נגדו בכתב האישום נכללו זיוף מסמכים, כוונה לבצע פשע, עבירות מס והפרת חוקי קמפיין בחירות. העונש המצטבר על העבירות נע בין ארבע ל-20 שנות מאסר, אך מכיוון שמדובר בהרשעה פלילית ראשונה, השופט חואן מרצ'ן יכול להעניק עונש מאסר על תנאי.

מניות הרשת החברתית של טראמפ צנחו ב-9% לאחר שהנשיא לשעבר נמצא אשם בכל 34 האישומים.

תגובות לתוצאות המשפט
הנשיא ג'ו ביידן הגיב על ההרשעה: "הדרך היחידה להביס את דונלד טראמפ היא בקלפי", כתב ביידן ברשת X. מטעם אנשי הקמפיין של ביידן נמסר כי פסק הדין מראה כי "אף אחד לא מעל החוק".

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון (רפובליקני) כינה את פסק הדין נגד טראמפ "יום מביש בהיסטוריה האמריקאית". ג'ונסון האשים את מערכת המשפט ותיאר את המשפט כ"תרגיל פוליטי גרידא, לא משפטי". הוא הוסיף: "הנשיא טראמפ יערער בצדק על פסק הדין האבסורדי הזה – והוא ינצח! ממשל ביידן משתמש במערכת המשפט כנשק. ההחלטה היום היא עדות נוספת לכך שהדמוקרטים לא יעצרו בדרך להשתקת ההתנגדות ולריסוק יריביהם הפוליטיים".

תגובת טראמפ
לאחר ההרשעה, טראמפ האשים את ממשל ביידן: "כל המדינה שלנו מזויפת עכשיו", אמר לכתבים לאחר שיצא מאולם בית המשפט, "זה נעשה על ידי ממשל ביידן כדי לפגוע ביריב, יריב פוליטי". טראמפ הוסיף כי הוא "חף מפשע", ו"הפסיקה היא בושה. גזר הדין האמיתי יהיה בבחירות ב-5 בנובמבר, אמשיך להילחם עד הסוף".

הרקע ההיסטורי
מדובר בהיסטוריה של ממש בארה"ב שכן טראמפ הוא הנשיא הראשון בהיסטוריה של אמריקה שהורשע בעבירות פליליות על ידי חבר מושבעים אמריקני. יומיים בלבד לקח לשנים-עשר תושבי ניו יורק חבר המושבעים להגיע למסקנה שהנשיא לשעבר אכן ביצע את העבירות המיוחסות לו והורשע כאמור בכל 34 הסעיפים בהם הואשם.

גזר דינו של טראמפ צפוי להינתן ב-11 ביולי בשעה 10:00 בבוקר. גם אם ייגזר עליו מאסר בפועל, ביצוע גזר הדין לא צפוי להתרחש טרם תאריך הבחירות לנשיאות בנובמבר בגלל זכות הערעור לה הוא זכאי במסגרת החוקה האמריקאית. התהליך כולו עלול לקחת אפילו מספר שנים עד שאויביו של טראמפ יזכו לראותו מאחורי הסורגים.

שחרור עד למתן גזר הדין
השופט החליט בשלב זה לשחרר את טראמפ ללא ערבות עד למתן גזר דינו, כאמור בעוד מעט יותר מחודש. במידה וייגזר על הנשיא לשעבר עונש מאסר, ייכנסו עימו גם אנשי השירות החשאי שממשיכים להגן עליו ועל משפחתו כיאה לנשיא ארה"ב לשעבר.

התגובות הפוליטיות
המתמודד נגד טראמפ בפריימריז הרפובליקני רון דה סנטיס הגיב לפסיקה ואמר כי מדובר בפסק דין פוליטי: "פסק הדין של היום מייצג את שיאו של הליך משפטי שנכון לרצונם הפוליטי של השחקנים המעורבים: תובע שמאלני, שופט מפלגתי וחבר מושבעים המשקפים את אחת המובלעות הליברליות ביותר באמריקה", אמר דה-סנטיס.

הוא הוסיף: "הרבה פעמים אומרים שאף אחד לא מעל החוק, אבל זה גם נכון שאף אחד לא מתחת לחוק. אם הנאשם לא היה דונלד טראמפ, התיק הזה לעולם לא היה מובא, השופט מעולם לא היה נותן פסיקות דומות, וחבר המושבעים לעולם לא היה מחזיר פסק דין אשם. באמריקה, שלטון החוק צריך להיות מיושם בצורה חסרת תשוקה, שקול, לא להיות שבוי באג'נדה הפוליטית של בית משפט קנגורו כלשהו".

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הגיב לפסיקה: "זהו יום מביש בהיסטוריה של ארה״ב, הדמוקרטים מאושרים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו