שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

גנץ לנתניהו: תכפיף את סמוטריץ לשר הביטחון או בטל את מינויו

בני גנץ תקף בישיבת סיעתו וקרא לנתניהו "לבטל את סמכויותיו של סמוטריץ' כשר במשרד הביטחון" | סמוטריץ' השיב "תמיד קשה שמזיזים לאליטה את הגבינה"

14:52 ,23/01/23
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בני גנץ התייחס היום בפתח ישיבת הסיעה להפגנות וקרה לכולם להשתתף "להפגנות ולמחאה – יש כוח עצום. אני קורא לכל המפגינים מכל חלקי החברה – בהיי-טק, בקרב הסטודנטים שיצאו שוב השבוע להפגין – המשיכו להשמיע את קולכם באופן דמוקרטי וחוקי. אתם נותנים לנו רוח גבית עצומה במאבק שבסופו צריך להגיע להסכמות הכרחיות – אך לא לפשרות שיקריסו את הדמוקרטיה הישראלית. אני מדגיש – על הדמוקרטיה המהותית לא יהיו פשרות"

לאחר מכן התייחס גנץ לכוונה של שר התרבות חילי טרופר  כפי שפורסמה הבוקר לגבי ביטול מיזם 'שבת ישראלית' ואמר "היום בבוקר קיבלנו עוד הוכחה שכשיש מחאה צודקת – היא עובדת.
נתניהו החליט לכפות את עמדתו ולהורות לשר התרבות להמשיך במיזם שבת ישראלית שיזם והוביל שר התרבות הקודם חילי טרופר. מיזם מבורך שמאחד בין כל חלקי החברה – דתיים וחילונים, ישראלים מכל הדתות והעדות. האירוע הוכיח לנו שכשראש הממשלה רוצה – הוא יכול לכפות על שריו את רצונו.
אני קורא לנתניהו שאני יודע היטב מה עמדתו ודעתו – פעל עכשיו גם בנושאים האחרים".

גנץ התייחס גם למשבר תחת פינוי גבעת 'אור חיים' שפונתה בהוראת שר הביטחון יואב גלנט אבל ללא תיאום על שר האוצר סמוטריץ' ואמר "בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה גם דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון.

כפי שהזהרתי – לצה"ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר אחראי ממונה אחד.
העובדה שהגענו למצב שניתנות הנחיות סותרות בנוגע לפעילות מבצעית שגרתית של פינוי מאחז בלתי חוקי – היא תמרור אזהרה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהפוליטיקה חודרת עמוק לתהליכי קבלת ההחלטות".

עוד אמר גנץ "אין ולא יכול להיות שר ביטחון ב', אין ולא יכול להיות מפעיל כוח אלטרנטיבי ביהודה ושומרון. אני קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה – ולקחת עכשיו מידי סמוטריץ' את כל הסמכויות ולהכפיפו לשר הביטחון באופן מלא, או לבטל לאלתר את מינויו כשר במשרד הביטחון.
אני קורא לו להודיע לבן גביר שמג"ב איו"ש היה וישאר חלק מהכוח האורגני של פיקוד המרכז. אני קורא לו לעשות את זה כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שנעמוד במבחן משמעותי שבו הסכמים קואליציוניים וצרכים פוליטיים, יפגעו במשימה המבצעית ויפגעו בביטחון אזרחי ישראל. אל תשחקו בביטחון".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר סמוטריץ׳ השחב לגנץ: "תמיד קשה שמזיזים לאליטה את הגבינה, לכן קשה לגנץ."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו