שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בני גנץ: מתכוון להעביר את חוק הגיוס שתקוע זמן רב

"אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי. ביקורת – כן. השתלחות – לא." אמר גנץ

11:47 ,21/02/22
קרדיט: שריה דיאמנט- מקור ראשון / בני גנץ בנאום בועידה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר התארח שר הביטחון בני גנץ בוועידת 'מקור ראשון' והתייחס למתקפות על משרתי צהל וחיילי המילואים.

בנושא אמון הציבור במערכות הממשל אמר גנץ "מנהיגי נוהגים בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים". למי יש אינטרס במדינה שבה מערכת משפט חלשה, שהשוטרים בה נטולי סמכויות, שקצינים מתחילים לשקול להוריד את המדים כשהם חוזרים הביתה? רק לארגוני טרור, לארגוני פשיעה ולאויבנו. וזה חלילה חברים, מתאים למי שמעוניין לפגוע במבנה החוקתי והדמוקרטי בו יש מקום לעליונות החוק השווה לכולם."

שר הביטחון התייחס לפגיעה בצה"ל ואמר: "לצערי, צה״ל על חייליו, אנשי הקבע שלו ומשרתי המילואים שהולכים ומתמעטים – נמצא תחת אש מבית. הוא סופג התקפות מצד אישי ציבור חסרי אחריות, חלקם פוסט ציוניים שמוכנים להחליש את כולנו בשביל לייקים.
יש ניסיונות לסכל את מתווה השירות החדש, שבו ישתלבו כל חלקי החברה הישראלית. זוהי סכנה ביטחונית. העובדה שמחצית מכל שנתון לא מתגייסת – לא הוגנת ומסוכנת. גם היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע, הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. נושאים שצה"ל פותח לראשונה מזה שנים בקרב החיילים כמו שיפור התחבורה, המזון והמאבק בהטרדות מיניות – הופכים לתחרות כותרות של חברי כנסת.
במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפגוע ולפרק את צה"ל.
אומר בכנות, בממשלה הקודמת שמרתי בנוכחותי ובעשייתי על הדמוקרטיה הישראלית, וכעת אני חש לעיתים שאני נאלץ לעשות את אותו הדבר למען הביטחון. אין לי שום כוונה שהמצב הזה ימשך. הממשלה והקואליציה כולה, ואני ממליץ זאת גם לחבריי באופוזיציה, צריכים לשים את הביטחון מעל השיקולים הפוליטיים. אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי. ביקורת – כן. השתלחות – לא."

גנץ הוסיף: "כמי שהצביע על כמה נושאים שלא הסכים איתם בקואליציה, אני יודע שצריך לתת לשר העוסק במלאכה גיבוי – לא בלי שיח, הערות וביקורת עניינית. אני אומר לכם מכאן:
אני מתכוון להביא מתווה שירות עדכני למדינת ישראל.
אני מתכוון להמשיך לחזק את חיילי החובה ונכי צה"ל.
אני מתכוון להביא עוד הטבות למילואימניקים, למרות הקשיים שמערימים עליי.
אני מתכוון להעביר את חוק הגיוס שתקוע זמן רב.
אני מתכוון לטפל ולהסדיר את סוגיית התאמות תקופות השירות למרות הפופוליזם שיש בעניין הזה. ואני מתכוון לדאוג שחיילי ומפקדי צה"ל יקבלו מהחברה את היחס שהם ראויים לו.
מדובר על מאבק ערכי למען הביטחון, ואני מתכוון לשנות את המצב העגום שאליו הגענו ושפוגע בחיילי צה"ל, באנשי הקבע ובחיילי המילואים. ובעיקר פוגע בסופו של דבר במדינת ישראל ובביטחונה."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו