שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נחשף: סינוואר ציפה ל'כיבוש הגליל' ע"י חיזבאללה בצפון והתאכזב

מסמכים שנתפסו בחאן יונס חושפים שסינוואר טען כי קיבל הבטחה מחיזבאללה לפתוח במתקפה בצפון במקביל לפעולת חמאס. אך בסוף חיזבאללה נמנע מכך

10:38 ,21/02/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במסגרת פעילות צה"ל בחאן יונס, נמצאו מסמכים המספרים על הנחת המוצא של סינוואר, לפיה הציר השיעי איראן-חיזבאללה יצטרף למתקפה. במסמך כתב סינוואר לאנשיו: "קיבלנו התחייבות שהציר ישתתף בפרויקט השחרור הגדול בשל אופי הקשר שאנחנו עובדים עליו".

במסמכים נוספים הוא חוזר על ההתחייבות שקיבל, לפיהן הפעולה בדרום תגרור פעולה מקבילה בצפון שעליה חיזבאללה התאמן תחת הכותרת של "כיבוש הגליל".

לבסוף התברר כי נסראללה קיבל רגליים קרות ואיכזב את סינוואר. חיזבאללה אמנם קידם כוחות לאורך הגבול, והיה בכוננות פלישה מידית. אבל פקודת הפלישה לא ניתנה במהירות שסינוואר רצה.

יוסי יהושוע מציין כי אחת הסברות היא שחיזבאללה רצה לבחון את הצלחת הפעולה, ועד שהבין את ממדיה, צה"ל התארגן בצפון ומנע מימוש התוכנית לכיבוש יישובים בגליל.

עוד דווח, כי הסיבה להימנעות ממלחמה מלאה בצפון היא שאיראן ריסנה את חיזבאללה, משום שידעה שישראל תגיב בעוצמה רבה. איראן בנתה את יכולות חיזבאללה לתגובה על תקיפה ישראלית ולא לסיוע לחמאס.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו