שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מבצע ארנון: התקלות הטכניות והאש הכבדה במבצע החילוץ בשבת

במהלך מבצע ארנון, חילוץ החטופים בנוסיראת נתקע פעמיים עקב תקלות טכניות ברכב החילוץ ובנגמ"ש. צה"ל נדרש לשלוח רכבי חילוץ נוספים - כל הפרטים

11:19 ,09/06/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך מבצע החילוץ "ארנון" לשחרור החטופים ממחנה הפליטים נוסיראת, התרחשה דרמה בלתי צפויה. רכב החילוץ של שלושת החטופים נתקע בסמטה עקב תקלת גיר, ונדרש חילוץ נוסף באמצעות נגמ"ש נמ"ר. אולם, לאחר דקות ספורות, גם הנמ"ר נתקע בשטח. מתחקיר ראשוני עולה שהייתה שם תקלה טכנית נוספת. כך ע"פ פרשום של דורון קדוש בגלי צה"ל.

המצב הפך לקריטי: הכוחות, כולל החטופים, נתקעו בלב נוסיראת, אזור מאויים ומסוכן. בעקבות התקלה, צה"ל נדרש להקפיץ במהירות רכבי חילוץ נוספים, שהסיעו את החטופים והלוחמים למסוקי החילוץ שהמתינו במקום בטוח יותר. גורמים שנכחו בחמ"ל המבצע תיארו דקות ארוכות של מתח, כאשר כל רגע היה קריטי לביטחון החטופים והלוחמים.

במהלך המבצע, יותר מ-10 מטוסי קרב של חיל האוויר היו באוויר בו זמנית, והטילו עשרות חימושים ופצצות כדי לספק חיפוי אווירי ולנטרל איומים על הקרקע. המבנים שבהם הוחזקו החטופים הותקפו אף הם, לאחר שבוצע "הקש בגג" לפינוי האוכלוסייה האזרחית. למרות האש הכבדה שהופעלה, ההערכה הראשונית בצה"ל היא כי המספר שהוצג על ידי חמאס 210 הרוגים פלסטינים מנופח ונועד לחזק את הנרטיב של "טבח".

כעת, צה"ל נערך להמשך הלחימה ברצועה. אוגדה 98, שהמבצע שלה במחנות המרכז היה למעשה מבצע הונאה אחד גדול, נערכת למשימות נוספות. חטיבת כפיר, שפעלה במזרח דיר אלבלח, הכינה את המעטפת למבצע בנוסיראת.

בצה"ל מעריכים כי הפעולה ברפיח תושלם בעוד שבועות אחדים, ולאחר מכן תעבור הלחימה בכל הרצועה לשלב הפשיטות. דובר צה"ל אמר: "המבצע הוכחה שניתן להגיע לכל נקודה בעזה."

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו