שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חמאס שוב מקשיח עמדות במשא ומתן. אלה הפרטים

ארגון הטרור מוכן לשחרר רק 20 חטופים, בניגוד להסכם הבסיס עליו סוכם בפסגת פריז. גורם מדיני: יחיא סינוואר לא רוצה עסקה, הוא רוצה הסלמה

00:06 ,16/04/24
שאטרסטוק | צילום: אנאס מוחמד
קרדיט: שאטרסטוק | צילום: אנאס מוחמד / יחיא סינוואר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארגון הטרור חמאס העביר הערב (שני) את תשובתו למתווה להסכם לשחרור חטופים. זאת, אחרי שדחה בתוקף את ההצעה האמריקנית שכללה ויתורים מפליגים בצד הישראלי – ולמרות שהממשלה ענתה בחיוב לעסקה שהציג הממשל.

על פי תשובת חמאס שהועברה הערב למתווכות, מצרים וקטר, יחיא סינוואר מוכן לשחרר רק 20 חטופים. מחצית מהמספר שעליו כבר הסכים בטיוטות קודמות, בין השאר בפסגת פריז.

חמאס טוען בנימוקי דרישתו כי חלק מהחטופים שישראל מבקשת לשחרר בפעימה הקרובה, כבר אינם בין החיים. טענה שיש לקחת בעירבון מוגבל, שכן ארגון הטרור כבר טען בשלבים מוקדמים יותר דברים דומים, גם בעסקה הקודמת , שבסוף התבררו כשקרים.

עוד מהדרישות החדשות ו"ההזויות", כפי שמגדירים אותם הערב גורמים בירושלים, של מנהיג חמאס בעזה: נסיגה מוחלטת של צה"ל משטח הרצועה, חזרה מלאה לשל העזתים לחלקה הצפוני, וחופש תנועה מלא בכל שטח עזה – כבר בשלב הראשון של ההסכם ועוד לפני שחטוף אחד הגיע לארץ.

כמו כן, יחיא סינוואר הגדיל את מספר האסירים אותם הוא דורש עבור כל חטוף. בנוסף, הוא דורש לשחרר גם יותר אסירי עולם ויותר אסירים "כבדים", עם דם על הידיים. 

בכירים ישראליים תוקפים הערב: "יחיא סינוואר לא מעוניין בעסקה, הוא מעוניין בהסלמה". גורמים אחרים אמרו כי מנהיג ארגון הטרור מקווה להרחבת העימות במזרח התיכון, ברקע קולות המלחמה מול איראן. "חמאס גורר רגליים, הוא הכפיל ושילש את הדרישות וממשיך לקוות לאיחוד הזירות".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רחלי גיגי הגיב:

    הם עושים מאיתנו צחוק!!!!! ואנחנו ממשיכים לזרום אית0

  2. דוד הגיב:

    למערי אני לא מאמים בכלל שהם חיים וגם אם כן יקח שנים על שנקבל אותם

  3. אוראל הגיב:

    למה שלא יקשיחו אנחנו מיום ליום מפסידים והם מרגישים את זה

  4. אלעד חיות הגיב:

    שימשיכו לחלום עכשיו אחרי שנתקוף את איראן ונכנס לרפיח נוציא את כל החטופים בעזרה

כתבות נוספות של מה עוד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו