שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

החקירות נחשפות: המחבל איים "אשים את המטען בינך ובין אשתך״

צה"ל חשף עדויות מחקירת פעילי טרור המתארות כיצד חמאס איים על אזרחים בעזה שסירבו לסייע בפעילותו הצבאית • צפו בחקירות

13:44 ,01/01/24
שב
קרדיט: שב"כ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה"ל חשף היום עדויות של פעילי טרור שנחקרו, החושפות את הניצול הציני והאכזרי של ארגון חמאס באזרחי עזה.

פעיל הג'יהאד האסלאמי, מחמד דרויש עמארה, סיפר בחקירתו כי פעילי חמאס השתלטו על ביתו של אזרח ללא רשותו והתמקמו בו עם צלפים ואמצעי לחימה. "הדירה שלי היא אזרחית אבל הפעילים הם צבאיים, הם משתלטים על הדירה" אמר.

בהמשך סיפר עמארה כי ראה במו עיניו אירוע מחריד בו פעיל חמאס מיקש את פתח ביתה של משפחה ברצועה. בעל הבית התחנן שזה מסכן את חייו ומשפחתו, אך פעיל החמאס אמר לו בזלזול "אם זה לא מוצא חן בעיניך אשים את המטען בינך ובין אשתך".

כשאותו אזרח המשיך לצעוק מחאתו, הוציא פעיל החמאס אקדח וירה בו למוות. "זו דוגמה לאופן שבו חמאס פועל ומתייחס לחיי אדם" אמר עמארה בחקירתו.

גם פעיל חמאס לשעבר, זוהדי עלי זהדי שאהי, מסר עדות מחרידה על התנהלות הזרוע הצבאית של הארגון. "הרגשתי שאנחנו מגנים אנושיים, למה שאנחנו נגן עליהם? אנחנו גם רוצים להינצל, למה שנגן על האזרחים?" אמר שאהי בחקירה.

הוא תיאר את האירועים בימים הראשונים של הלחימה, כשצה"ל קרא לאזרחים לעזוב את בתיהם בצפון ולנוע דרומה לבטחה. "היה מעבר בטוח כי הצבא אמר לנו ללכת דרומה, ושיהיה שם אוכל ושתיה ושאין ממה לחשוש" סיפר.

"ואז נתקלנו בבחורים, שהכניסו אותנו פנימה, אני לא יודע איך הכניסו אותנו, בחורים של חמאס, ואמרו לנו: בואו בואו, אף אחד לא הולך דרומה". שאהי תיאר כיצד פעילי חמאס כפו על האזרחים בכוח להיכנס לבית החולים שיפא, תוך סיכון חייהם, רק כדי למנוע מהם לעזוב את האזור כפי שהנחה אותם צה"ל.

"פעילי חמאס ישבו אז בין האזרחים, מפוחדים, כשהחיילים הישראלים נכנסו" סיפר שאהי. "זו הייתה טעות גדולה של חמאס, הם העמידו בסכנה את חיי האזרחים רק בשביל לשבש את תוכניות צה"ל".

צפו בעדויות

קרדיט: דובר צהל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו