שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

החטופה יוכבד ליפשיץ: "היינו השעיר לעזאזל של השלטון"

יוכבד ליפשיץ שוחררה משבי חמאס ומתארת חטיפה אכזרית, מסע במנהרות תת-קרקעיות ויחס מכבד בשבי. היא מאשימה את חמאס שתכננו הכל מראש

13:00 ,24/10/23
דוברות איכילוב
קרדיט: דוברות איכילוב
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יוכבד ליפשיץ, בת 85 מקיבוץ ניר עוז ששוחררה השבוע משבי חמאס יחד עם נורית קופר, מתארת בפרטים מזעזעים את חטיפתה מהקיבוץ ב-7 באוקטובר במהלך הטבח שביצעו מחבלים במקום.

היא פתחה ואמרה "קוראים לי יוכבד ליפשיץ, ילידת 38'. תודה שבאתם לשמוע את הטרגדיה שלי ושל כל חבריי. היה קשה, ונקווה שנעבור את זה"

ליפשיץ, המאושפזת בבית החולים איכילוב, סיפרה: "עברתי תופת, לא חשבנו ולא ידענו שנגיע למצב הזה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ, אותי חטפו – השכיבו אותי על אופנוע על הצד וטסו איתי בשדות החרושים לכיוון עזה. הם פוצצו את הגדר. בנו גדר אלקטרונית מיוחדת ב-2 מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום. המונים הסתערו על הבתים שלנו, היכו אנשים, וחלק חטפו, כמוני. לא היה הבדל, חטפו קשישים וצעירים".

היא תיארה כי בדרך הכו אותה החוטפים במקלות אך בהמשך, בשבי, יחסו אליה בכבוד ודאגו לצרכיה. "שכבתי על הצד כשלקחו אותי על האופנוע, הם הכו אותי במקלות. לא שברו לי את הצלעות, אבל הכאיבו לאזור הזה מאוד וזה הקשה לי מאוד על הנשימה. ככה עד שהגענו למנהרות, ושם הלכנו קילומטרים מתחת לאדמה הרטובה. הן נראו כמו קורי עכביש. התחלנו ללכת במנהרות, כשהאדמה לחה ויש לחות כל הזמן והגענו לאולם גדול שם התרכזנו 25 איש. אחרי שעתיים שלוש הם הפרידו מהקיבוץ שלי, קיבוץ ניר עוז חמישה ואת אותם חמישה שמו בחדר לחוד".

"כשהגענו לשם קודם כל אמרו לנו שהם מאמינים בקוראן ושלא יעשו לנו רע. הם יתנו לנו את אותם התנאים שיש להם. היה עלינו משמר צמוד. הגיעו גם חובש ורופא ודאג שישלחו לנו פחות או יותר את אותם כדורים. הם מאוד דאגו לצד הסניטרי, שלא נחלה להם חס וחלילה, והיה לנו רופא צמוד שבא כל יומיים שלושה לראות מה קורה איתנו. החובש לקח על עצמו את האחריות ודאג להביא תרופות, ואם לא היו תרופות שהן אותו דבר אז נתנו תרופות מקבילות. אנחנו היינו חמישה ולכל אחד היה מישהו ששמר עליו".

"חילקו אותנו לפי קיבוצים ולפי תושבים. דאגו לכל הצרכים שלנו, זה ייאמר לזכותם. היו מאוד אדיבים ושמרו שנאכל. אכלנו את אותו אוכל כמוהם, גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון, זו הייתה ארוחה ליום שלם. היחס אלינו היה טוב. הם דאגו לכל הפרטים. יש פה נשים שיודעות מה זה היגיינה נשית, הם דאגו שיהיה לנו הכל"

ליפשיץ האשימה את חמאס שתכננו את התקיפה מראש: "חמאס תכננו את הכל תקופה ארוכה, הם הכינו את כל מה שנצטרך, כולל שמפו ומרכך לשיער. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. צה"ל לא התייחס לבלונים ולשריפת השדות ברצינות".

בתה שרון אמרה כי ליבם עם החטופים שעדיין בעזה, ובכלל זה אביה של ליפשיץ. "הם ראש מעייננו, הסיפור. אנחנו רוצים אותם בבית".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רפי הגיב:

    חבל שמשפחה הסכימה להלל את החמ"ס ובכלל להשתתף במסיבת עיתונאים המשרתת אוייב ברברי שהעולם טרם נחשף לו.
    חבל חבל ולמרות בקשות צה"ל ונציגי הממשלה החליטו כן להתראיין .

  2. אלה הגיב:

    בטח התנהגו יפה.בטוח איימו על חיי בעלה אם תגיד משהו רע עליהם….והכריחו אותה להתראיין. ….אנשי מוות הם.שטניים.עם מעדר כרתו ראש בוידאו שראיתי.אמאלה..אנשי השטן

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו