שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בושה: ארה"ב מטילה סנקציות חריגות על הגדוד החרדי בצה"ל

ארה"ב החליטה להטיל סנקציות חריגות על הגדוד החרדי "נצח יהודה" בצה"ל, בגין הפרות זכויות אדם כלפי פלסטינים בשטחים לטענתה.

06:57 ,21/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לראשונה בהיסטוריה, ארצות הברית צפויה להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל – הגדוד החרדי "נצח יהודה". לפי דיווחים, הסנקציות באות כענישה על הפרות זכויות פלסטינים שבוצעו על ידי חיילי הגדוד באזור יהודה ושומרון. מדובר בצעד חריג ביותר בתולדות היחסים הצבאיים הדוקים בין ישראל לארה"ב.

על פי העיתונאי ברק רביד, הסנקציות יכללו מניעת השתתפות חיילי הגדוד באימונים משותפים של צה"ל והצבא האמריקני, וכן חסימת העברת סיוע צבאי לגדוד, במישרין ובעקיפין. הצעדים נובעים ממקרים חמורים שהתרחשו עם חיילי הגדוד עוד לפני מלחמת חרבות הברזל מול חמאס.

במקרה שצוין, פלסטיני-אמריקני בן 80 בשם עומר אסעד מת כתוצאה מתנאי קשירה קשים במהלך מעצר בכפר סמוך לרמאללה. החיילים חסמו את פיו והשאירו אותו כפות על הקרקע במשך שעות עד שהוא מת ממחנק. למרות שהאירוע נחקר, הוא הוביל רק להדחת מפקדים בכירים אך לא להעמדה לדין של החיילים המעורבים.

בממשל האמריקני הדגישו שהסנקציות נועדו להעביר מסר ברור לצד הפלסטיני, כי למרות תמיכת וושינגטון בישראל במלחמה, ארה"ב עדיין מקפידה על שמירת זכויות האוכלוסייה הפלסטינית. זאת במיוחד לנוכח הלחץ על ישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי למיליון הפליטים הפלסטינים שנמלטו מעזה לרפיח במהלך הלחימה.

ההחלטה זעזעה את ישראל וזכתה לגינויים חריפים. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות ואמר "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל!
 ‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה."

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר בתובה ״הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים – יש לתת להם גב על מלא!

אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מגב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה״ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו