שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אבל כבד בעולם התורה: מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל

נצחו אראלים את המצוקים - מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס ומנהיג הציבור הספרדי השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה

09:30 ,11/01/23
ויקידפיה/לויוני-YL
קרדיט: ויקידפיה/לויוני-YL
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נצחו אראלים את המצוקים – מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס ומנהיג הציבור הספרדי השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בבית החולים שיבא בתל השומר והוא בן 95.

הרב בעדני נולד בשכונת נחליאל בחדרה, בן הזקונים של דוד וחביבה בעדני, שעלו מתימן לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוריו שכלו 6 ילדים מתוך עשרה.

למד בישיבת נובהרדוק בחדרה ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך. לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז' עבר לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרא עטייה. במאי 1951 נעצר בחשד שהיה חבר בברית הקנאים.

הרב שוחרר בערבות ב-13 ביוני 1951. הרב מרדכי אליהו העיד שהרב בעדני היה נוכח איתו ועם אליהו רפול, מנשה לוי ויהודה רידר, בפגישת יסוד של ארגון שנועד להחדיר גאווה יהודית, אולם הרב בעדני ומנשה לוי התרחקו מהארגון. מנשה לוי סיפר שנסע עם הרב בעדני לחזון איש לשאול אותו על החזקת מקלות בישיבות כדי להתגונן בשבת מפני התקפות מצד אנשי שמאל, ונענה שאין להשתמש בכח.

בשנת תשי"ג נבנתה בקטמון פנימייה לבחורי פורת יוסף שהתגוררו מחוץ לירושלים, והוא מונה לאחראי על הפנימייה. לאחר נישואיו, בגיל 31, מונה לר"מ בשיעור ג' ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף, לצד הרב ציון כהן שיעור א', לימים ראש הישיבה הקטנה והרב שלום כהן שיעור ב'. בתקופה זו הפנימייה בקטמון הפכה לישיבה בפני עצמה, והוא מסר בה את השיעורים.

לאחר תקופה עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים יחד עם הרב משה פרדו. הוא למד בכולל מדי יום, והתפלל בבית מדרש זה את תפילותיו בימות החול ומסר שיחת מוסר שבועית בו. עם זאת, עדיין שמר על קשר עם ישיבת פורת יוסף, והוא שימש בישיבה כחזן ביום כיפור. לאחר מעברו לבני ברק חיזק את הקשר עם הרב שך, ולמד עמו בחברותא. כמו כן היה בקשר עם הרב חיים גריינימן.

לאחרונה סבל הרב מחולשה קיצונית וחל דרדור חמור במצבו, תפילות רבות נאמרו בהיכלי התורה ובכל מוסדות ש"ס לרפואתו.

הבוקר כאמור, חלה הידרדרות נוספת במצבו ובני המשפחה, מקורביו ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הוזעקו למיטתו, אמרו את הווידוי ושמע ישראל בבכיות – עד אשר השיב הבוקר את נשמתו ליוצרה.

מסע הלוויה צפוי לצאת בשעה 13:00 מבית מדרשו כולל 'תורה וחיים' ברחוב רבי עקיבא 133 בבני ברק בדרכה לבית החיים פוניבז' בעיר, שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו