חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
תחבורה ציבורית בשבת במדינה יהודית
הפרטה מוחלטת של תחום התחבורה תפתור את אחד הויכוחים הבלתי נגמרים בישראל
תחבורה ציבורית בשבת במדינה יהודית
מדינת ישראל הוקמה ע"י אנשים סוציאליסטים, בן גוריון ושות', שנולדו וגדלו ברוסיה ופולין תחת שלטון ריכוזי, שוק חופשי לא היה בראש מעייניהם. בכל העולם היה טרנד סוציאליסטי והם חיו בתודעה שהממשלה חייבת לשלוט על כמה שיותר תחומים בחיי האזרחים.
אפשר לדון אותם לכף זכות ואפשר אפילו לומר שלולי "חברת העובדים", "ההסתדרות הכללית", "אגד" ו"תנובה" – היה קשה מאד להקים את מדינת ישראל.
אבל כיום אנחנו נמצאים במקום אחר. מוסכם על רוב הציבור ששוק חופשי הוא תנאי בל יעבור לשגשוג כלכלי. ובכלל זה חופש התנועה.
מצד שני יש ערך גבוה מאד גם לנושא הצביון היהודי של המדינה. גאוה גדולה היא לנו לראות את נתיבי איילון ריקים ביום הכיפורים, והלוואי יהיה כך כל שבת. ברצון ולא בכפייה.
מכאן אני בא להציע פתרון לנושא תח"צ בשבת.
עקרונות
הממשלה תצא לחלוטין משוק התחבורה ולא תסבסד שום קו אוטובוס.
כל יזם פרטי (לא רשויות מקומיות!) יוכל להפעיל קווי תחבורה כרצונו בתנאי שיש לו ביטוחים נאותים, אוטובוסים תקינים, נהגים כשירים ללא עבירות תנועה, והוא מתחייב לעמוד בלוחות זמנים שהוא עצמו יפרסם.
המפעיל יהיה חייב גם להיות מקושר עם מערכת gps כדי שכל נוסע יוכל לראות (בלוח אלקטרוני שבתחנה או באפליקציה) מתי מגיע אוטובוס. ניתן יהיה גם לשלוח תלונה דרך האפליקציה. ואם היא מוצדקת – הנוסע יקבל פיצוי.
הממשלה תפקח על התנאים הנ"ל, ועל לוחות אלקטרוניים בתחנות. אך לא תסבסד שום מפעיל.
במקביל יש להתיר שימוש באפליקציות תחבורה שיתופית כמו "אובר" ולכל בעל רכב פרטי יהיה מותר להסיע נוסעים בתשלום.
יש לפצות את נהגי המוניות באופן חד פעמי על הפגיעה בהכנסתם. אבל תחבורה שיתופית חייבת להיכנס לארץ.
בצורה כזו תיווצר תחרות אמיתית ולכל אחד תהיה אפשרות להגיע לכל מקום במהירות. כולל בשבת. אבל ללא התערבות המדינה.
אסור יהיה לרשויות מקומיות להפעיל קווי תחבורה כלשהם, במיוחד לא בשבת. הפעלה כזו משמעה שכסף של יהודים שומרי שבת (המתגוררים באותן ערים) יממן חילולי שבת ולזאת אין להסכים.
לקינוח ראו את דברי הרב יצחק עראמה ז"ל , בספרו "עקידת יצחק" בראשית שער כ פרשת וירא. בשינוי לשון קצת.
"ואני דנתי על זה פעמים רבות לפניהם ולפני גדוליהם והסברתי להם שהחטא הגדול אשר יעבור עליו איש איש מבית ישראל בסתר ושלא לדעת הרבים וברשות ב"ד חטאת יחיד הוא והוא ישא את עוונו ע"י ב"ד של מעלה או מטה וכל ישראל נקיים.
אמנם החטא הקטן כשיסכימו עליו דעת הרבים והדת נתנה בבתי דיניהם שלא למחות בו הנה הוא זימה ועוון פלילי וחטאת הקהל כלו ולא נתן למחילה אם לא בפורענות הקהל כמו שהיה בבני בנימין על השתתפם בעוון.
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים



אולי יפתור את בעיות השבת אבל יפתח מלחמות כלכליות אחרות ובסוף כולם יפסידו, חייב את משרד התחבורה התמונה. אולי שילוב של הפרטה עם רגולטור מהמדינה למחירם וכו
יש גדולי ישראל קודם צריך לשמוע את דעתם
אדרבא תסדר לי פגישה עמהם.
לסדר לך? למה הדלת של הם סגורה????
מניסיון, על כל דלת יושב איזה עסקן בעל אינטרסים שלא נותן לך להיכנס.
אין סיכוי סורי
לא נשמע לי סביר לשמוע מבן אדם דתי רעיון שבשורה התחתונה יגביר את חילולי השבת ההמוניים, קרי בפרהסיה.
מחלחל לחשוב שבמדינת היהודים יעמדו אנשים בתחנה בהמתנה לאוטובוס, זה בלתי מתקבל על הדעת (שונה לחלוטין מאדם שנכנס לרכבו הפרטי).
זה שינוי דרסטי בסטטוס קוו והצבת רף חדש שלא יהיה ממנו דרך חזרה..
בנוסף, האם נחזור לסיפורים של הניצולים שהיגרו אחרי השואה האיומה לארה"ב ושם היו צריכים לקדש שם שמים ולהיות מפוטרים ממקומות העבודה בעקבות סירוב לעבוד בשבת קודש. האם נרצה שתנאי קבלה לחברת הסעות יהיה התחייבות לוותר על יום המנוחה!?!?
החילונים יחללו שבת בכל מקרה אנו רק צריכים לדאוג שלא נהייה בתווך… טור נוקב ואמיץ
יחללו בצורה פרטית, לא בפרהסיה..
לא מפתיע שזאת הדעה של זהותניק ידוע וימני כלכלי מובהק. אבל דווקא התחבורה חייבת להישאר מפוקחת וזולה בעיקר בפריפריה שם אנשים נזקקים ליסוע בכל יום עשרות קילומטרים לעבודה בכל יום (וזה הרבה יותר חשוב להם מליסוע לים בשבת…)
הפריפריה יכולה לדאוג לעצמה, בימי חול תמיד יימצא מישהו שיקח אותך טרמפ בתשלום.
בימי שבת תוכל להזמין נהג מכפר קאסם דרך אפליקציית אובר.
אחלה רעיון, אבל קודם שיפריטו את הדואר חחח
כתבה נפלא! אני משתף
מגניב, ומי נראה לך מתאים לקדם דבר כזה? אף אחד, זה יפה רק בתיאוריה
ואז כולם ירוצו לקנות עוד מכוניות כי התחבורה הציבורית לא תהיה כלכלית ….
ומה רע בכך?
כתבה טובה ורעיון טוב
מאמר מדהים!
מאמר מחכים!