שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

ישראל ממשיכה להימנע מהתערבות משמעותית בסנקציות על רוסיה.

ישראל ממשיכה בקו של לא להסתבך עם רוסיה ולא להסתבך עם המערב, ובקיצור לתת את המינימום לאוקראינה.

19:14 ,28/02/22
קרדיט: נשיאות אוקראינה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בימים האחרונים מאז שהתחילה המלחמה, נשמעו הרבה קריאות מבית ומבחוץ למדינת ישראל, זה התחיל עם קריאה שתגנה את רוסיה אח"כ עם תמיכה הומניטרית ואח"כ עם תמיכה צבאית בנשק וכמו שהתפרסם הציוץ של עיתונאי באוקראינה שביקש מישראל לשלוח או לפחות למכור לאוקראינה מערכת כיפת ברזל כדי שתוכל להגן על הילדים האוקראינים מההפגזות הרוסיות, וביום במילים זה הדבר הנכון לעשות עכשיו, ציוץ זה קיבל עשרות אלפי לייקים ותגובות ועוד אלפי שיתופים.

השאלה שלנו זה רק האם זה הדבר הנכון לעשות עכשיו, כמו שהוא כתב או שאולי לא.

נשמעו הרבה טענות על אוקראינה שהשתתפה בשואה ולכן שלא נעזור לה, ועוד כל מיני שטויות מסוג זה.

אז למי ששכח:

א. הרוסים הרגו הרבה יותר יהודים ממה שנהרגו בשואה ובטח שיותר מאוקראינה וכל מי שלמד קצת הסטוריה, או אפילו הציץ לרגע בוויקיפדיה, יודע שהרוסים היו הרבה יותר אכזריים והרגו הרבה יותר יהודים במשך השנים, אפילו יותר מהנאצים, ובטח שיותר מהאוקראינים.

ב. אוקראינה היא המדינה היחידה שהודתה והתנצלה על השואה מושלמת פיצויים, ולא כמו גרמניה שהכריחו אותם, את אוקראינה אף אחד לא הכריח.

ג.באו"ם בכל הצבעה נגד ישראל אוקראינה מצביעה בעד ישראל ונגד הפלסטינים, שלא כרוסיה שמצביעה תמיד נגד ישראל ובעד הערבים, ובעד גינויי ישראל.

ד. יש באוקראינה עשרות אלפי יהודים שיכולים ח"ו להיהרג ללא סיוע ודאי אפשר לפנות אותם, וזה אמורה להיות סיבה מספיקה לשלוח סיוע צבאי אפילו להונג קונג.

ה. נשיא אוקראינה יהודי ואוהד ישראל, שזה גם מוסיף למחויבות שיש למדינת ישראל אליו אישית ולאוקראינה באופן כללי.

אז לי נראה שלהיפך, בדיוק מהמדינה עם כל כך הרבה איומים, מדינה שמסובבת באויבים מכל הצדדים, בדיוק ממנה מצופה קצת יותר הומניות, קצת יותר השתתפות, וקצת יותר להבין מה עובר על אוקראינה.

ואני לא מדבר על זה שאנחנו עם היהודים, היהודים הם רחמנים בני רחמנים, לא עושים חשבון, איך אפשר לראות את זה קורה ולדעת שיש ביכלתך למנוע את זה ואתה לא מונע, איך אנשים יכולים לשבת עם פופקורן ולראות את הפחד על העיניים של ילדים בני ארבע וחמש שהם בטח לא הרגו אף אחד בשואה ולמנוע מסיוע להגיע אליהם, מבזה האכזריות הזאת שלפיד ימנע מפולין להעביר נשק שלהם, מתוצאה ישראלית לאוקראינה, אני כבר לא יודע עם בן יהודים הוא.

בקיצור זה לא התפקיד שלנו, של כל העולם, לשבת ולצפות ולגנות, זאת קריאה לעולם כולו, אבל בפרט לישראל, שכמו שכתבתי יש להם הרבה מאוד מחוייבויות לאוקראינה, יותר מכל מדינה אחרת, צאו והגנו באמת על אוקראינה, לא בפה ולא בסנקציות לאוקראינה לא יעזור שעוד 15 שנים רוסיה תקרוס, צאו ותלחמו או לפחות תשלחו הגנה צבאית משמעותית לאוקראינה, כמו שחלק קטן ממדינות אירופה כבר התעוררו לעשות כך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

24 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ה ישמור הגיב:

    ישראל כבר מזמן בחרה צד, וכשפוטין יחליט להלחם בכל העולם את הטילים הראשונים הוא יזרוק עלינו

  2. ישראלי הגיב:

    כי ישראל דפוקה, עוד יום יגיע ואנו נשלם על זה, ככה היה בכל ההסטוריה

  3. שלומית שמחי הגיב:

    מרגיש שהמלחמה עומדת להיגמר..יש לציין שאוקרינה לא נישברת

    1. כותב הכתבה הגיב:

      דווקא עכשיו יש חשש רציני שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני.

      1. שלומית שמחי הגיב:

        קשה לי להאמין. זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל….

  4. יצחק הגיב:

    טוב מה לעשות
    קבל את האמת ממי שאמרה

  5. פנינה הגיב:

    הכתבות שלך עמוקות ויסודיות מלאות אומץ וחשיבה אמיתית לא מתיפייפת

  6. דביר הגיב:

    אמיץ ונבון אתה

      1. דביר הגיב:

        תודה לך

  7. שליו הגיב:

    אתמול שמעתי שידוענים ומשפיעי רשת אמרו בקול גדול את מה שכתבתה .שאסור לנו לשתוק !
    לדוגמא חיים אתגר.וחבריו

  8. מורדכי הגיב:

    היום זה השתנה ישראל כבר עמוק בבוץ

    1. נכון, אבל גם היום ישראל נמנעת מלהגיב באופן משמעותי,[נשק וכדו']

  9. דוד בלום הגיב:

    האמת צדקתה מתי בדיוק רוסיה התערבה? היתה לטובתנו ? מרגיש מיני שואה עכשיו

  10. משה סויסה הגיב:

    קצת צבע אחר ושפיות בכתבה .
    אם היו עושים את זה לנו והעולם לא היה מתערב זה אסון!!!

  11. מה שאמרתי שבמשך השנים הרוסים הרגו יותר מהנאצים בס"ה, אמרתי כעובדה מקובלת על היסטוריונים שכמה שידוע בכל השנים הרוסים הרגו יותר מ 6 מיליון יהודים.

  12. תגיד חיים, יש סיבה שכל כתבה שלך מלאה שיבושים היסטוריים חמורים?, נתחיל בזה שכתבת שהרוסים הרגו יותר יהודים מהנאצים, למיטב הבנתי מאז החרובן לא היה מקרה שנהרגו יותר ממיליון יהודים, עד השואה, דבר שני, והחמש מאות אלף שהרגו האוקראינים בת"ח ות"ט?, הם גם כלום?, למיטב הידע ההיסטורי שלי, סופות בנגב היו הפעם היחידה שהרוסים עצמם השתתפו בפוגרומים, מהסיבה שיהודים לא גרו עד אז ברוסיה עצמה בגלל חוקי "תחום המושב", אז בפעם הבאה שתחרטט שטויות, כדי שתבדוק ויקיפדיה לפני

    1. נראה לי שאתה צריך לבדוק את עצמך טוב טוב, כי תבדוק בוויקיפדיה ובמשך השנים הרוסים הרגו הרבה יותר מהשואה, וזה שאמרת שלא נהרגו יותר ממיליון יהודים מהחורבן זה רק בבת אחת כמו שהיה בשואה שבחמש שנים נהרגו שש מיליון יהודים אבל במשך השנים ברור שהרוסים הרגו הרבה יותר,
      ב. התפלאתי על זה שאתה שכל הזמן מדבר על "וויקיפדיה" אומר שהאוקראינים הרגו 500,000 אלף איש, בבדיקה פשוטה בוויקיפדיה תראה שבפרעות ת"ח ות"ט נהרגו חמישים אלף איש על ידי האוקראינים "והפולנים" אז פעם הבאה כשאתה בר להעיר תבדוק את עצמך "קצת" יותר.

      1. עדיין צריך לזכור שרוב הפוגרומים שנערכו באימפריה הרוסית בכלל לא נעשו על ידי רוסים, חחוקי תחום המושב שחוקקו הרוסים, שגם לא היו הצדיקים הכי גדולים, מנעו מיהודים לגור ברוסיה עצמה, והיה מותר להם רק או בפולין אוקראינה בלרוס והמדינות הבלטיות או בקווקז, חוץ מהמקרה של סופות בנגב שנערך אחרי ביטול חוקי תחום המושב רוב הפוגרומים נעשו על ידי אוקראינים, בלרוסים, פולנים, ליטאים, עמים בלטיים ועמים קווקזיים, אז גם כל הפוגרומים נערכו בתחומי האימפריה הרוסית, זה לא אומר שהרוסים עשו אותם

      2. מה גם שקשה לבדוק חישוב מלא של מספר רב של פוגרומים שנערכו לאורך מאות שנים, ועל זה להוסיף רציחות של יהודים יחידים, בקיצור, גם אם הטענה שלך נכונה, קשה מאוד לבדוק אותה

        1. גם לגבי הכמות היהודים שהאוקראינים הרגו, וגם לגבי הרוסים, מדובר בהערכות גסות.

        2. חיים, עם הערכות גסות לא באים למכולת, במיוחד שמצהירים שהרוסים (לא נכון, רוב הפוגרומים נערכו בתחום המושב, שם לא גרו רוסים) רצחו יותר מהנאצים (לא בטוח בכלל, גם בשקלול היסטורי כולל)

כתבות נוספות של חיים באבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו