יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

חייבים לתת מענה למסורתיות

זה הזמן לתכנית שתתן מענה ליסודות הזהות הבסיסיים ביותר שלנו כיהודים. שתפגיש את הילדים עם הוריהם הראשונים: אברהם ושרה. הם היסוד. אנחנו ילדיהם.

10:53 ,21/10/22
קרדיט: שריה קוך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אנחנו שבים להכריע את גורלנו – האם פנינו למדינה יהודית שתתחדש ותתחזק, או חלילה למדינה אזרחית שלא תיתן ל'סיפור היהודי' בלעדיות, כי הוא רק אחד במגוון הסיפורים שמספרת המדינה הישראלית.

בהנחה אופטימית שנאמני ה'מדינה היהודית' ינצחו את הבחירות, אני מבקש לשלוח חץ למטרה רחוקה יותר – אל סדר היום הדתי לאומי שלנו, ביום שאחרי.

כאזרחים חובשי כיפות ודאי יש לנו עמדה ביחס לכל תחומי החיים, אבל אין לנו בזה ייחודיות. ישנם בליכוד אנשים דתיים שעובדים קשה למען כולנו ובכך הם מציבים בפנינו את השאלה: "לשם מה נחוצה מפלגה דתית? במה ההצהרות הדתיות או האמונה ב'ראשית צמיחת גאולתנו' משנות את סדר היום הלאומי?"

חווינו שנה מטלטלת. מה שהיה בעבר מוסכם ומובן מאליו, נפרץ. מגמות של הרס המשפחה והצורה האנושית חדרו פנימה וקיבלו מקום של כבוד ליד שולחן הממשלה. חוץ מן הסכנה הממשית בשיתוף אויבי ישראל בהנהגת המדינה. למרבה ההפתעה כנראה גם הרווחנו משהו.

מי שעקב ושם יד על הדופק, ראה למול עיניו את זקיפת הקומה של מסורתיים רבים שהיהדות יקרה להם. קבוצה עצומה בישראל שמבקשת את זהותה היהודית, המבינה שאם לא תילחם עליה היא תאבד הכל. פשוט הכל!

דתיים 'לאומיים', שואלים את עצמם בין היתר "מה תפקידם הלאומי בזמן הזה?". האם אנחנו רק קהילה בעלת אינטרסים, או שיש לנו בשורה לעם ישראל?

במשך שנים אנחנו מנהלים דיונים מלומדים מול אנשי שמאל וקצת קשה להצביע על שינוי מהותי שנוצר אצלם. מנגד ישנה קבוצה עצומה שקיבלה תעודת זהות מובהקת של 'מסורתיים' שבינתיים אינה זוכה להתייחסות ממשית מצדנו.

עכשיו הזמן לתבוע תכנית חדשה שתתן מענה ליסודות הזהות העמוקים והבסיסיים ביותר שלנו כיהודים.  תכנית שתקרא לצורך הענין "מיזם אברהם" שתפגיש את תלמידי ישראל עם ההורים הראשונים שלהם: אברהם ושרה. הם התשתית הבסיסית ביותר לעם המפואר שלנו. אנחנו הילדים שלהם.

התוכנית הזו לא צריכה לעסוק בתכנים שבאים אחרי מתן תורה, למרות חשיבותם הרבה כמובן. היא תציע לתלמידים ולתלמידות את האפשרות למפגש חי עם הבסיס הראשוני. עם  "הוריהם". עם אלו שפרצו את הדרך לעולם כולו ולא לחינם שמם נישא לשם ולתהילה בכל העולם התרבותי.

אברהם אבינו ושרה אמנו הם המודל של האדם הישר, המבקש משהו מחייו ולא מוכן להסתפק בחנות המניבה של תרח. אברהם הוא זה שיוצא החוצה ומבקש את פתרון החידה הכוללת ולא מוותר לעצמו. כמה כבוד להיות מיוחס לאדם שכזה!

הזוג הזה הוא גם מודל החסד עבור העולם כולו. הם אלה שבאופן לא הגיוני, היו מוכנים לחלוק את משאביהם עם אנשים זרים. מהיכן צץ להם הרעיון ה'מופרך' הזה? מה מקור ההנעה שלהם? בואו נלמד על זה. בואו נכיר את עצמנו!

אבל לא רק חסד! אברהם אבינו הוא גם הלוחם הגדול. אותו איש חסד יודע גם לצאת למלחמה קשה ואכזרית – כי הצדק מחייב זאת! כי החסד של אברהם אינו בא על חשבון האמת. גם אם נדרשת מלחמה עליה.

מיזם אברהם יכול להיות מפעל מרהיב של הממשלה הלאומית הבאה שתהיה מעין 'ברית מאמינים' והוא ילווה אותה בשנים הקרובות, כי לכל ילד יהודי יש את הזכות להכיר את הוריו.

גם אם חיו לפני 3500 שנה.

 

פורסם בגיליון שביעי פרשת בראשית

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

3 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טור חשוב מאוד הגיב:

    אחרת לא ישאר ממנו מאומה…

  2. יהודי פשוט הגיב:

    לצערי אני לא מקבל את עלון שביעי אבל שמח לקבל את תכנים המהממים שלך כאן

  3. חרדי הגיב:

    לכן לדעתי רק החרדים הסגורים במאה שערים ישראו הכי הרבה זמן בדבקותם למסורת. כל השאר מקצצים בכל דור ודור עוד ועוד עד שנעלמים רואים את זה בעניים אצל המסורתיים ולצערנו גם אצל החרדים המודרניים היום

כתבות נוספות של אהרון אגל-טל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו