שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

עדויות קשות הושמעו בוועדת הבריאות על מלחמות מד"א ואיחוד הצלה

ח"כ אורי מקלב: אנשים עוזבים את שולחן השבת והמשפחה כדי לסייע לאחרים ולהציל חיים, ורק בגלל מאבק על יוקרה וסמכות לא מאפשרים להם לבצע את מלאכתם

13:45 ,26/01/22
קרדיט: דוברות איחוד הצלה ומד"א צילום מבצעי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיון טעון נערך היום בוועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן על מוקדי חירום והצלה הפועלים בישראל על העברת המידע בין ארגוני ההצלה בישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן אמרה "החלק המרכזי בהצלת חיים זה בעת המצוקה כשקורה מקרה חירום תוך כמה זמן מגיעים לתת טיפול. הזמן הוא הקריטי. כשמגיעים לקחת חולה רוצים לפנות אותו למקום הקרוב ביותר. גם בקריאה לחרום, צריך להיות שמזניקים את האנשים הקרובים ביותר ולא משנה איזה ארגון הם.
גם אם זה נראה קשה לאחרים, אבל המהות שלי בוועדה זה לשנות הרגלים שפוגעים בהצלת חיים, גם אם זה אומר לשנות ולהזיז את המערכת. דוח מבקר המדינה מ2019 מעלה פערים בנוגע לשיתוף הפעולה בין המוקדים. הגעתי למוקד של מד"א שאין ספק שהוא גדול ומקצועי ובו עסוקים בהצלת חיים, אבל נוכחתי בזמן אמת לבחון קריאות למוקד ולתקשר עם כוננים של איחוד הצלה שהיו בקרבת מקום ולא ידעו כלום על המקרה. לא מצליחה להבין כל מניעה והתנגדות לחוק איחוד המוקדים שתומכים בו כל חברי סיעות הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה. עם שמיעת כל התלונות הרבות כאן בדיון על חוסר שיתוף פעולה של מוקד מד"א אחרי שיש חוזר מנכ"ל המחייב זאת, נמשיך לקדם את החקיקה לאיחוד המוקדים. כל יום שמתעכב בחקיקת איחוד מוקדי החירום – נמנע הצלת חיים בישראל".

ח"כ קטי שטרית אמר בוועדה "כיום ישנם כמה מספרי חירום וזה אותי מטריד כי אדם במצב חירום לא יכול לזכור את כל המספרים. חוסר ההסכמה לאיחוד המוקדים שכבר לא התרחש עד היום, אמור להדיר שינה מכל אחד. יצירת מוקד חירום אחיד לכל הארגונים, יביא לצמצום זמנים לכל הכוננים. המדינה צריכה לקחת את המוקד הרפואי ולנהל אותו".

ח"כ אורי מקלב קרא לשיתוף פעולה בין הקואליציה והאופוזיציה ואמר "יש פה שת"פ נחוץ בין הקואליציה לאופוזיציה רק בגלל שיש דברים שהם מעבר לפוליטיקה. במקום שקנאת הסופרים תרבה חכמה היא מרבה מלחמה, אנשים מוסרים את הנפש, עוזבים את שולחן השבת והמשפחה שלהם כדי לסייע לאחרים ולהציל חיים, ורק בגלל מאבק על יוקרה וסמכות לא מאפשרים להם לבצע את מלאכתם, שיתו"פ רק יעזור ויתן מענה טוב יותר. קרו שינויים במדינה, בתחבורה בתקשורת כולם התאימו עצמם למה שקורה כעת בארץ, תנו את המענה ומד"א יוביל את זה".

רונן בשארי, מנהל אגף המבצעים במד"א נתן את עדותו בוועדה ואמר "יש מותג במדינת ישראל – מספר חירום שהוא 101 והוא עם ניסיון מקצועי ופועל לפי חוק והוראות המשרד. העובדות והנתונים הם של מערכת שמאושרת ע"י משרד הבריאות של כל הקריאות ואנחנו משדרים לכל כונן שאושר ע"י משרד הבריאות. גם של איחוד הצלה".

זוהר אלי, מנהל אגף מוקדים של איחוד הצלה שניהל את המוקד של מד"א בעבר אמר "ניהלתי את המוקד של מד"א. בושה וחרפה מה שקורה כיום. כוננים מתחננים למיד, רוצים ודופקים בדלתות כאשר יש את המידע והם מסורבים לקבל אותו. מעל 3000 כוננים לא מחוברים. מד"א ממדר כוננים מלהציל חיים" .

יהודה פחימה, מתנדב איחוד הצלה מירושלים סיפר בדיון על מקרה שילד נחנק ואיבד את ההכרה עד כדי פגיעה בלתי הפיכה בשכונת מקור ברוך, "הכתובת רש"י 40 ואני הייתי ברש"י 46. במשך עשר דקות התחננתי לפרטים ולא קיבלתי. בהיימלך פשוט הילד היה ניצל ואפילו לא מפונה לבית חולים".

ויקי תפארת מתנדבת ב"איחוד הצלה" מכפר יובל, אמרה בדיון "אני יוצאת לכל קריאה שיש ורוצה להציל חיים. אני עושה ועידה עם מוקד הכוננים, לוקחים ממני את המספר זהות והטל' פעמיים ואז מתנתקת השיחה. אני מתחננת שיהיה מוקד אחוד. אני לא רוצה להתחנן למספר בית. אני רוצה להציל חיים. זה יכול להיות לכל אחד מאיתנו שלא יבואו אליו. תנו לי להציל לחיים".

חגי מנדלוביץ משה מזרחי ואלן מלכה מ"איחוד הצלה", סיפרו גם הם בדיון על מקרים רבים של קריאות לעזרה שהם כבר בשטח ולמרות זאת הם לא משותפים במידע.

בדיון, עלתה בזום בעילום שם ובפנים מוסתרות מוקדנית מד"א שסיפרה: "כשאני בקו מול כוננים של איחוד הצלה שהיו במד"א במשך שנים ועכשיו כבר לא, אני לא משתפת מידע ומנתקת להם את הטלפון. מד"א מסרב להעביר. אני יודעת שיש החייאה על ילד שטבע בבריכה ויש כונן באזור ואני לא יכולה לתת את המידע כי יפטרו אותי".

יאיר חברוני, ממונה על מוקדי החירום במשרד הבריאות, הגיב לדברים כשאמר "גילוי נאות אני גם מתנדב מד"א. עולה בדיון תמונה קשה מהכוננים של איחוד הצלה, אבל חשוב לומר: ככונן ממד"א שמוקפץ לאירועים אני פוגש כוננים של איחוד הצלה שמגיעים לאותם מקרים. יש המון מה לשפר ויש המון מה להוסיף בכוננים שיחוברו למערכת. אני בשיח בנושא ואני שוקד על חיבור עוד כוננים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו