שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

שרת החוץ הלובית הודחה בעקבות חשיפת הפגישה עם אלי כהן

שרת החוץ הלובית עזבה את המדינה והודחה לאחר שפורסמה פגישתה עם אלי כהן ברומא. שר החוץ הישראלי כינה את הפגישה "צעד ראשון היסטורי"

09:11 ,28/08/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שרת החוץ הלובית נג'לא אלמנקוש עזבה היום (ב') את לוב במטוס פרטי, שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הודיע על העברתה מתפקידה. זאת בעקבות דיווחים על פגישתה בשבוע שעבר עם שר החוץ הישראלי אלי כהן ברומא.

משרד החוץ הגיב להתפתחויות הלילה בלוב ומסר "הפגישה בין אלי כהן למקבילתו הלובית, נג'לה אלמנקוש היתה מתואמת בדרגים הבכירים ביותר ותוכננה להתפרסם. לממשלת לוב יש אינטרס בקשר עם ישראל שמקדם גם את יחסיה עם המערב."

אתמול אמר כהן כי "הפגישה ההיסטורית עם שרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש, היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב". הוא ציין כי דן עמה ב"פוטנציאל הרב לשתי המדינות מהיחסים ביניהן, וכן את החשיבות לשימור מורשת יהדות לוב".

אולם בלוב עצמה התקבל דבר הפגישה בזעם רב, ואזרחים יצאו להפגנות נגד נורמליזציה עם ישראל. אלמנקוש הואשמה בבגידה והודחה מתפקידה. משרד החוץ הלובי אף הודיע כי לא ידע דבר על הפגישה.

היחסים בין ישראל ללוב עדיין רחוקים מנורמליזציה, ונראה כי הפרשה הביאה להחרפת המתיחות בין המדינות. משרד החוץ הישראלי טרם הגיב להדחתה של אלמנקוש.

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו