יום רביעי, 08/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הסתה אנטישמית חסרת תקדים בארמניה השחתת בית הכנסת ואיומי רצח

בית הכנסת בירוואן הושחת ופורסמה הצהרה עם איומי רצח נגד רבנים, על רקע יחסי ישראל-אזרבייג'ן. "היהודים הם אויבי האומה הארמנית" נאמר

17:51 ,04/10/23
הקהילה היהודית בירבאן
קרדיט: הקהילה היהודית בירבאן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אירוע אנטישמי חמור התרחש ביממה האחרונה בארמניה, על רקע חיזוק היחסים בין ישראל לאזרבייג'ן. בלילה שעבר הושחת בית הכנסת היחידי בירוואן, בירת ארמניה, על ידי תומכי המורדים הארמנים בקרבאץ'.

יחד עם ההשחתה פורסמה הצהרה אנטישמית קיצונית, שכינתה את היהודים "אויבי העם הארמני" ואיימה לשרוף בתי כנסת בעולם ולרצוח רבנים אם ימשיכו לתמוך באזרבייג'ן.

במקביל להשחתה הארגון יצא בהצהרה: "היהודים הם אויבי האומה הארמנית, השותפים לפשעים הטורקים ומשטרו של אלייב העקוב מדם נגד הרפובליקה של ארמניה וארטסקך, שותפים לגירוש הכוחני של יותר מ-100 אלף אנשים מארצות האבות הארמניות. המדינה היהודית מספקת נשק למשטרו של אלייב הפושע, יהודי אמריקה ואירופה תומכים בו באופן פעיל. טורקיה, משטרו של אלייב והיהודים הם אויביהם המושבעים של המדינה הארמנית והעם הארמני".

בהצהרתם העבירו איום ישיר כלפי חיי הקהילות היהודיות: "אם רבנים יהודים בארה"ב ובאירופה ימשיכו לתמוך במשטרו של אלייב, נשרוף את בתי הכנסת שלהם במדינות אחרות. כל רב יהיה על הכוונת שלנו. אף יהודי ישראלי לא ירגיש בטוח להגיע למדינות אלו". קריאות מצד רבנים בעולם לנשיא והאגן חאצ'טוריאן לגנות את המעשה הנתעב.

הרב זמיר איסייב רבה של הקהילה הספרדית גיאורגית באזרבייג'ן אמר בתגובה: "הזהרתי לפני שבועות אחדים כי שהייה בארמניה מסוכנת ליהודים. לא רק אני הזהרתי גם משרד התפוצות בישראל פעמיים ציין במיוחד רק בחודש האחרון שיש סבירות לפעולת כנגד היהודים בגלל היחסים הקרובים עם אזרבייג'ן. החזרת קרבאך תחת שליטת אזרבייג'ן ופירוק רפובליקה בלתי מוכרת עם יחידות צבאיות אסורות לפי הסכמים הציתה אש השנאה כנגד היהודים בטענה מופרכת של האחראיות ישראלית לנעשה באזור. צר לי שהדברים אכן מתממשים. אבל זה היה צפוי כי שיח שנאה תמיד הופך למעשים אלימים. חילול בית כנסת בכל מקום בעולם הוא פשע חמור ואין לקבל בשום פנים ואופן מעשה ברברי שכזה בלי תגובה הולמת. אסור להיכנע לאיומים ואנו דוחים בשאט נפש כל איום שכזה לפגוע בקדשי ישראל".

מדובר באירוע הסתה חסר תקדים שמעלה חשש כבד לביטחונם של יהודים בארמניה ובעולם. רבנים קוראים לנשיא ארמניה לגנות את האירוע ולהבטיח את שלום הקהילה היהודית. יש צורך במענה תקיף וברור להסתה המסוכנת שעלולה להוביל לאלימות קשה נגד יהודים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו