שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

ישראל תרכוש מגרמניה שלוש צוללות מתקדמות

בהיקף של כ-3 מיליארד אירו רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו • שר הביטחון בני גנץ "ישדרגו יכולות חיל הים".

11:30 ,20/01/22
קרדיט: משרד הביטחון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הביטחון ישראל ומספנת טיסנקרופ הגרמנית חתמו על הסכם לפיתוח וייצור של שלוש צוללות מתקדמות עבור זרוע הים הישראלית

שר הביטחון בני גנץ אמר "רכש שלוש צוללות מבצעיות, מהשורה הראשונה, מצטרף לשורה של צעדים שאנו מקדמים בשנה האחרונה בהצטיידות והתעצמות צה"ל והמוכנות המבצעית לכל זירות המלחמה. אני מבקש להודות לממשלת גרמניה על הסיוע בקידום העסקה ועל תמיכתה ומחויבותה לביטחון ישראל. אני בטוח שהצוללות החדשות, ישדרגו את יכולות חיל הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב".

בתום תהליך תכנון ומשא ומתן בן כמה שנים, משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה הגרמני וחברת טיסנקרופ סיכמו על פיתוח וייצור צוללות העתיד של זרוע הים הישראלית. על ההסכם חתמו היום (ה') מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, ד"ר רולף וירץ, במשרד הביטחון בקריה בת"א, בטקס מצומצם בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ובכירים נוספים.

מדינת ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כ-3 מיליארד אירו. ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017. ע"פ ההסכם, הצוללת הראשונה תימסר לזרוע הים בתוך כ-9 שנים. הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם. ההסכם יכלול גם הקמת סימולטור ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.

ההסכם כולל גם הסכם רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו. ההסכם שנחתם מול הרשפ"ת במשרד הכלכלה כולל רכש מתעשיות ישראליות, בהן גם תעשיות ביטחוניות, בהיקף של מאות מיליוני אירו, שיניב ידע, פתיחת שווקים בחו"ל, הכשרות מקצועיות, תעסוקה והתפתחות טכנולוגית למשק ולמערכת הביטחון. מדובר בהסכם מפורט, שבו מרכיבי ההשקעה והרכש סוכמו מראש.

ההסכם עם החברה Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) הובל ע"י משרד הביטחון – מנה"ר ואגפי הכספים, התקציבים, הביטחון והיועץ המשפטי, בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וזרוע הים, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה.

בתום הישיבה מסר שר הביטחון בני גנץ הצהרה משותפת עם שר ההגנה היווני, ניקולס פנגיוטופולוס, בקריה בתל אביב ואמר "המחויבות של ישראל לשיתוף הפעולה הביטחוני עם יוון, מבוססת על אינטרסים וערכים משותפים – נמשיך להעמיק ולהרחיב אותם, בכל תרחיש, ותחת כל התפתחות באזור. יש פוטנציאל גדול להרחיב את שיתוף הפעולה של ישראל עם ידידותיה הוותיקות והחדשות באזור בתחומי האנרגיה, החדשנות וגם הביטחון. נמשיך לפעול ברוח זו ולחזק את המסגרת המשולשת בין ישראל, יוון וקפריסין."

עוד התייחס שר הביטחון גנץ למשא ומתן על הסכם הגרעין והתוקפנות האיראנית ואמר: "בזמן שבכירים איראנים מנהלים משא ומתן בחליפות בווינה, שלוחיהם במזרח התיכון מגבירים את התוקפנות שלהם באזור, כפי שראינו בשבוע שעבר במתקפת הטרור על איחוד האמירויות. המשחק הכפול של איראן, חייב להיות על שולחן המשא ומתן בווינה. וכל מאמץ בינלאומי להגיע להסכם, חייב לקחת בחשבון גם את התוקפנות האזורית של איראן.

מאוחר יותר התייחס ראש הממשלה, נפתלי בנט להסכם ואמר "חתימת הסכם הצוללות היא חיזוק משמעותי ביותר לביטחון הלאומי של ישראל. רכש הצוללות יבטיח רציפות ביכולות ואת העליונות האסטרטגית שלנו, למשך שנים. מאז הוקמה הממשלה, אנו מקפידים לפעול בניקיון כפיים ובאופן ענייני בכל ענייני הרכש הביטחוני של ישראל, וגם בנושא זה. אני רוצה להודות לכל מי שפעל כדי להביא את העסקה לידי סיום, אחרי עיכוב ארוך, בראשם ידידיי, קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, והקנצלר החדש, אולף שולץ".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו