שבת, 14/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פלילים

פיענוח רצח גבעון החדשה: חשוד בן 22 נעצר

שב"כ והמשטרה פענחו את רצח יוחאי אבני ז"ל. הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד, ובימים הקרובים יוגש כתב אישום.

11:18 ,20/08/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר חקירה מאומצת שנמשכה כחודש, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והיחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ירושלים של המשטרה פענחו את רצח יוחאי אבני ז"ל, שבוצע ביישוב גבעון החדשה בתאריך 8 ביולי 2024. יוחאי, ששירת בשירות בתי הסוהר (שב"ס), נמצא ללא רוח חיים בביתו, עם פצעי דקירה רבים בגופו. עם סיום החקירה, הוגשה היום הצהרת תובע נגד החשוד ברצח, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

ב-8 ביולי 2024, התגלתה גופתו של יוחאי אבני ז"ל בביתו ביישוב גבעון החדשה. כוחות משטרה של מחוז ירושלים וגורמי החירום וההצלה הוזעקו למקום, אך נותר להם רק לקבוע את מותו של יוחאי. חקירה משותפת לשב"כ ולימ"ר ירושלים החלה מיד לאחר מציאת הגופה, במטרה להתחקות אחר זהות הרוצח.

יומיים בלבד לאחר מציאת הגופה, בתאריך 10 ביולי, נעצר החשוד ברצח, אבראהים מנצור, פלסטיני כבן 22, תושב הכפר בידו. המעצר התבצע על ידי לוחמי יחידת הגדעונים (33) של משטרת ישראל, בסיוע כוחות צה"ל. החשוד הועבר מיד לחקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים.

ממצאי החקירה העלו כי בליל ה-7 ביולי, הגיע מנצור ליישוב גבעון החדשה ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שנכנס לתחומי היישוב, ניסה לפרוץ למספר בתי מגורים ללא הצלחה. לבסוף, פרץ לבית ששכר יוחאי ז"ל ונכנס אליו דרך חלון פתוח, בשעה שיוחאי ישן.

במהלך שהייתו בבית, התפתח מאבק פיזי בין השניים, שבמהלכו הצליח מנצור לתפוס חפץ חד ודקר את יוחאי מספר רב של פעמים. לאחר שיוחאי התמוטט על הרצפה, המשיך מנצור לתקוף אותו, הפעם בסכין גדולה שמצא במטבח הבית. המכה האחרונה ניתנה כאשר דקר את יוחאי בצווארו, דקירה שהובילה למותו.

לאחר מעשה הרצח המזעזע, גנב מנצור מספר פריטים מהדירה, ולאחר מכן הצית אש בדירה. השריפה שכבתה מעצמה לא גרמה לנזק נרחב. מנצור נמלט מהמקום ושרף את הפריטים שגנב בדרכו לביתו באזור יהודה ושומרון.

במסגרת החקירה נעצרו שני קרובי משפחתו של מנצור, אך החקירה העלתה כי הם לא היו מעורבים במעשה הרצח, אשר בוצע על ידי מנצור לבדו. כמו כן, החקירה לא העלתה כל עדות לקשר בין עבודתו של יוחאי בשב"ס לבין הרצח, ולא נמצא מידע המצביע על היכרות מוקדמת בין הקורבן לרוצח.

מעצרו של מנצור הוארך מספר פעמים בבית המשפט הצבאי, וכעת, לאחר שהושלמה החקירה ונבנתה תשתית ראייתית מוצקה נגדו, הוגשה היום הצהרת תובע, המאפשרת את המשך מעצרו עד הגשת כתב האישום. מעצרו הוארך בשמונה ימים נוספים עד לתאריך 27 באוגוסט 2024, ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח.

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו