שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פלילים

מחדל חמור: התחזה ללוחם חמוש, נכנס לעזה והצטלם עם רה"מ

תושב תל אביב התחזה ללוחם, נכנס לעזה, גנב נשק רב ואף הצטלם עם נתניהו וגלנט. היום הוגש נגדו כתב אישום חמור.

19:03 ,31/12/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פרשייה ביטחונית חמורה נחשפה היום (ראשון) עם הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות לבית משפט המחוזי בתל אביב נגד תושב העיר רועי יפרח, בן 35, בגין גניבת נשק ותחמושת והתחזות ללוחם.

לפי כתב האישום, יפרח הגיע לאזור הקרבות בעוטף עזה ביום שמחת תורה, כביכול כדי לסייע לכוחות הביטחון בלחימה. במהלך התקופה עד למעצרו לפני יותר משבועיים, הציג עצמו יפרח בכזב כבעל הכשרה של חבלן ואף כלוחם ביחידות מובחרות.

בפועל, יפרח מעולם לא שירת בצבא או בגופי הביטחון. על בסיס מצג השווא, התאפשר לו גישה לנשקים רבים, תחמושת וציוד צבאי ומשטרתי. במהלך התקופה גנב יפרח כמות גדולה של נשק שחלקו הועבר על ידו לתל אביב.

בנוסף, בעת ביקור ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט בעזה, הצטלם איתם יפרח, כולל בתמונות "סלפי".

כפי שדווח ב-Ynet, יפרח אף הסתובב באופן חופשי ברצועת עזה במשך תקופה ארוכה תחת מסווה של לוחם, בזמן שגנב נשק רב והבריח אותו לתוך ישראל.

"מדובר במחדל ביטחוני חמור, שבמסגרתו אזרח ללא הכשרה צבאית כלשהי הצליח להיכנס לשטח מבצעי, לגנוב נשק רב ואף להצטלם עם בכירים ביותר", אמר גורם ביטחוני בכיר שסירב להזדהות.

ליפרח עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות נשק.

היום הוגש נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים. "הפרשה מעלה תהיות קשות לגבי שיטות המיון והביטחון של כוחות הביטחון בשטחים הללו. בוודאי שמדובר בכשל חמור שיש לחקור לעומקו ולמנוע הישנותו בעתיד", הוסיף הגורם הביטחוני.

מדובר בפרשיה חריגה שהיא גם מחדל ביטחוני חמור ביותר. עתה נותר להמתין לתגובת הגורמים הרלוונטיים, ובראשם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, שהתפרסמו בתמונות יחד עם החשוד בעת ביקורם ברצועה.

יש לקוות כי הנהגת המדינה תפיק את הלקחים הנכונים מפרשה מביכה זו, ותנקוט באמצעים נחושים ונמרצים כדי למנוע כשלים דומים בעתיד. האחריות לשמירה על ביטחון לוחמינו ואזרחינו מוטלת כעת על כתפי הדרג המדיני והצבאי הבכיר ביותר.

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו