יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר בכנסת: מלכודות הדבק לעכברים יאסרו לשימוש

מלכודות אלו נחשבות לאמצעי אכזרי כאשר בעל החיים שנלכד בה מתייסר בניסיון להשתחרר ממנה והסבל עלול להימשך למעלה מיממה, עד שהוא מת מקור

13:01 ,21/06/22
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות היו"ר ח"כ שרן השכל, אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את הצעת החוק צער בע"ח.

מטרת הצעת החוק של חברות הכנסת גילה גמליאל וגבי לסקי – איסור שימוש במלכודות דבק ללכידת בעלי חיים, וכן איסור שיווק, ייצור, מכירה וייבוא של מלכודות מסוג זה. מלכודות אלו נחשבות לאמצעי אכזרי כאשר בעל החיים שנלכד בה מתייסר בניסיון להשתחרר ממנה והסבל עלול להימשך למעלה מיממה, עד שהוא מת מקור, רעב, צמא או אפילו מחנק. חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד–1994, אוסר על גרימת סבל לבעלי חיים, כאשר ניתן להשיג את המטרה בדרכים חלופיות שהן פוגעניות פחות.

יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה): "בעקבות ההודעה אתמול על פיזור הכנסת החלטתי על מרתון הצעות חוק בנושא בעלי חיים. מלכודות הדבק הן אכזריות. אשמח להוסיף סעיף של איסור ייבוא, שיווק ומכירה גם של מלכודות רגל."

ממונה רגולציה במשרד החקלאות עו"ד אודליה אסולין: "אפשר לאסור על השימוש במלכודות הדבק, אבל איסור מכירה ויבוא לא נמצא ברגולציה של משרד החקלאות. המקום הנכון להסדיר את זה הוא במסגרת חוק שעוסק באיסור הדברה ולא בחוק צער בע"ח. אין לנו יכולת אכיפה כי הסמכות של זה איננה במשרד החקלאות." ח"כ יסמין פרידמן (יש עתיד) שאלה "בגלל שאתם לא יכולים לאכוף, אז לא נכניס את זה לחוק?"

היועצת המשפטית של המשרד להגנת הסביבה נטע דרורי: "לפי הצעת החוק האמורה, מי שירצה לקנות מלכודות דבק לשימוש אצלו ברפת או בלול, עדיין יוכל לעשות כן. כדי למנוע זאת, יש להסדיר זאת בחוק חדש."

נציגת משרד המשפטים לילך וגנר: "אנחנו נבקש מדרג ענישה שונה: איסור שימוש במלכודות יהיה דומה לאיסורים הקיימים בחוק צער בע"ח. לעומת זאת, בשיווק המלכודות הענישה תהא ככל הנראה שנת מאסר."

ח"כ אלון טל (כחול לבן): "גם אם לא תהיה ענישה על כך בחוק, אני סומך על החברה האזרחית". ח"כ השכל: "אפשר לסמוך כאן על ארגוני בע"ח עושים פה עבודת קודש."

נציגת עמותת קירות שקופים טל גלבוע: "אפילו בצבא נתנו אישור לראשונה להפסיק לרכוש מלכודות דבק ולעבור למלכודות הומניות. מלכודת דבק עולה 5 ש"ח. מלכודת אחרת עולה 10 ש"ח ואפשר לעמוד בזה."

יו"ר הוועדה קיבלה את הצעתה של הייעוץ המשפטית לוועדה, לפיה הצעת החוק לא תהיה במסגרת חוק צער בע"ח ולא במסגרת חוק ההדברה, אלא במסגרת חוק חדש שיהווה בסיס לחקיקה עתידית ויכלול סעיפים של איסור לכידה, מכירה, יבוא ועונשין גם של מלכודות רגל.

הצעת החוק אושרה פה אחד לקריאה ראשונה (הצביעו בעד: שרן השכל, יסמין פרידמן, אלון טל).

יוזמת הצעת החוק ח"כ גילה גמליאל (הליכוד): "יש דברים שקואליציה ואופוזיציה יודעים לעבוד יחד. מדובר בחוק אנושי ברמות הכי גדולות שיש."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו