שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

שוויון בנטל גם לערבים? עתירה לבג"ץ לכלול את ערביי ישראל

בעתירה שהגיש ח"כ דוד אמסלם דורש לחייב גם את ערביי ישראל להיכלל בחוק הגיוס איתו מנסים לחייב את החרדים להתגייס

14:02 ,14/02/22
קרדיט: באדיבות המצלם / חה"כ אמסלם עותר לבג"ץ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חבר הכנסת דוד אמסלם, הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ בה מבקש להטיל חובת גיוס גם לערביי ישראל כמו שהחוק יחול לגבי החרדים.

את העתירה הגיש אמסלם באמצעות עו"ד מוטי שמעון, ושם נטען, כי יש להפסיק את הנוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבִים שהם מיועדים לשירות בטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסע' 1 לחוק חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986, בפעולות המשיבים לקיום ולהבטחת קיום הוראות חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986 וחוק שירות המילואים תשס"ח 2008 ולקיום צווים הניתנים ומפורסמים מפעם בפעם בידי המשיב 2 כ-"צו שירות בטחון (התייצבות לרישום, לבדיקות ולשירות בטחון).

בהצעת החוק שהגיש אמסלם ונפלה בכנסת נכתב "לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון. אולם מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל (אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית). הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר. סעיף 13 לחוק קובע כי "פוקד רשאי" ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות.

כך למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס".

 

אמסלם אמר היום קודם שהגיש את העתירה: "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה".

"אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו