יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אקדחו של סא"ל מ' שנפל בעזה ב-2018 נמצא על גופת יחיא סינואר

אקדחו של סא"ל מ', שנהרג בעזה ב-2018, נמצא על גופת יחיא סינואר לאחר חיסולו, וסימן סגירת מעגל היסטורית עבור צה"ל.

09:09 ,18/10/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חיסולו של יחיא סינואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, הביא לסגירת מעגל היסטורית כאשר נמצא ברשותו אקדחו של סגן אלוף מ', הקצין הבכיר ממערך המבצעים המיוחדים שנפל בפעולה שהסתבכה בעזה לפני כ-6 שנים.

סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, קצין בכיר במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, נהרג בפעולה מבצעית מורכבת בעזה ב-11 בנובמבר 2018. במהלך הפעולה, שנחשפה כשלושה קילומטרים בעומק רצועת עזה, התפתח קרב יריות שבו נפל סא"ל מ', והוביל למבצע חילוץ שנחשב לאחד המסובכים שביצע צה"ל בעשורים האחרונים.

במהלך החיסול של סינואר, נמצא על גופתו אקדחו האישי של סא"ל מ', שהיה איתו בעת נפילתו. האקדח נלקח חזרה על ידי כוחות צה"ל, שסגרו בכך מעגל סמלית והיסטורית עבור מערך המודיעין. אחד מחבריו הקרובים של סא"ל מ' כתב ברשתות החברתיות: "האקדח נמצא על גופתו של סינואר ונלקח חזרה. החיסול והשבת האקדח הם סגירת מעגל היסטורית."

סא"ל מ' היה חלק מכוח מיוחד של צה"ל שפעל בעומק רצועת עזה בניסיון לאסוף מודיעין. הכוח נחשף בשטח עוין, ובעקבות כך התפתח קרב יריות עם כוחות חמאס המקומיים. במהלך הקרב נפצעו מספר לוחמים מהכוח, אך אובדנו של סא"ל מ' היה הכואב ביותר. מדובר היה בקצין ותיק, בעל עיטורים רבים, שפעל בשירות המדינה בשורה של מבצעים סודיים לאורך השנים.

המבצע ההוא נחשב לכישלון מבחינה מבצעית, אך כוחות החילוץ של חיל האוויר, בשיתוף פעולה עם כוחות הקרקע, הצליחו לחלץ את הלוחמים הנותרים משטח האויב.

יחיא סינואר, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, היה לא רק אויב מושבע של ישראל, אלא גם דמות שהשפיעה על הפוליטיקה הפלסטינית והאזורית במשך שנים רבות. חיסולו הוא מכה משמעותית לארגון הטרור חמאס, אך העובדה שהאקדח של סא"ל מ' נמצא עליו מוסיפה ממד סמלי לחיסול.

סגירת המעגל הפכה לסמלית עוד יותר עבור הכוחות שנטלו חלק בחיסול, כשלוחמי צה"ל החזירו את האקדח האבוד, שהוחזק על ידי סינואר במשך שנים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו