יום חמישי, 03/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בכיר חמאס ואונר"א פתח שריף אבו אלאמין חוסל בתקיפה בלבנון

חמאס מאשר כי פתח שריף אבו אלאמין, בכיר בתנועה ובאונר"א, חוסל בתקיפה בדרום לבנון. ההתקפה מתבצעת כחלק מהמאבק נגד בכירי הטרור באזור.

10:00 ,30/09/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חמאס הודיע היום (ב') כי פתח שריף אבו אלאמין, אחד מבכירי התנועה ששימש גם כבכיר בארגון אונר"א בלבנון, נהרג בתקיפה אווירית בדרום המדינה. התקיפה, שבוצעה ככל הנראה על ידי חיל האוויר הישראלי, מהווה המשך ישיר של פעולות צה"ל הממוקדות נגד בכירי הטרור באזור לבנון.

פתח שריף אבו אלאמין היה דמות מרכזית וחשובה בתנועת חמאס, והחזיק במקביל בתפקיד בכיר באונר"א (סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים) בלבנון. תפקידו הכפול גרם להימצאותו בעמדות השפעה רחבות יותר, גם בקרב חמאס וגם בזירה הדיפלומטית האזורית.

מעבר להיותו בכיר בתנועה, הוא היה מעורב ישירות בפעילות הארגון בתוך לבנון ובמיוחד במתווים הנוגעים לסיוע לפליטים הפלסטינים בדרום המדינה. בנוסף לכך, הוא נחשב לאחת הדמויות הבולטות שפעלו להעמיק את הקשרים בין חמאס לארגוני הטרור הלבנוניים, ביניהם חיזבאללה.

החיסול מתרחש בתקופה של הסלמה במתיחות בין ישראל לארגוני הטרור הפועלים מלבנון, בעיקר חמאס וחיזבאללה. שריף אבו אלאמין היה מעורב, לפי הערכות מודיעיניות, בפעילות טרור ענפה מלבנון, תוך כדי ניצול תפקידו באונר"א לטובת קידום אינטרסים של חמאס באזור.

הימצאותו בלבנון הפכה אותו לדמות מפתח בהעברת ידע והכוונה לארגוני הטרור המקומיים, במיוחד על רקע המאבק הישראלי בחיזבאללה בדרום המדינה. חיסולו מסמל עוד פגיעה משמעותית בצמרת חמאס והקשרים האסטרטגיים שהוא ניהל בין ארגון הטרור לשחקנים נוספים בזירה הלבנונית.

חיסולו של אבו אלאמין מדגיש את המעורבות העמוקה של אנשי חמאס בפעילות האזרחית והבינלאומית באזור. היותו בכיר באונר"א בלבנון מעלה סוגיות בנוגע לשימוש בתפקידים דיפלומטיים והומניטריים לצורך קידום פעילות טרור.

אונר"א, ארגון סיוע של האו"ם שנועד להעניק תמיכה לפליטים פלסטינים, הופך בשנים האחרונות למקום שבו אישים המעורבים בטרור יכולים לפעול בחופשיות יחסית. חמאס מנצל את תשתיות הארגון כדי לקדם אינטרסים ארגוניים, ובכך מסתיר את פעילותו מאחורי ארגון בינלאומי מוכר ובעל שם.

חיסולו של אבו אלאמין מצטרף לשורת חיסולים מדויקים שביצע צה"ל בשבועות האחרונים נגד בכירים בארגוני הטרור הפועלים מלבנון. ישראל ממשיכה לפעול בעוצמה כדי לסכל כל איום על אזרחיה, במיוחד מצד דמויות בכירות המעורבות בתכנון וביצוע פעולות טרור נגד המדינה.

למרות מעורבותו באונר"א, אבו אלאמין נחשב לדמות מסוכנת שפעלה ללא הרף כדי לקדם את מטרות חמאס באזור, ולא היסס להשתמש בתפקידו ההומניטרי כיסוי לפעילות טרור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו