שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אזעקות באילת: שני כלי טיס בלתי מאוישים חדרו לעיר, שנים נפגעו

שני כלי טיס בלתי מאוישים חדרו לשטח אילת מכיוון מזרח. כלי טיס אחד יורט על ידי חיל הים, והאחר התרסק בעיר. שני אזרחים נפצעו קל מרסיסים

21:39 ,25/09/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות אזעקות צבע אדום שנשמעו בעיר אילת הערב ), זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו לשטח ישראל מכיוון מזרח. חיל הים הישראלי, באמצעות ספינת טילים מסוג "סער 5", הצליח ליירט את אחד מכלי הטיס, בעוד כלי הטיס השני התרסק בתוך שטח העיר אילת.

כוחות הביטחון הוזעקו מיד למקום והחלו בבידוד זירת ההתרסקות לצורך טיפול באיום. במשטרה הדגישו כי על הציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון, ושצוותי חבלה מטפלים בזירת ההתרסקות. במקביל, דווח על שני נפגעים כתוצאה מרסיסים גבר בן 68 וגבר בן 28, שנפצעו באורח קל בלבד. השניים קיבלו טיפול ראשוני במקום על ידי צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

חובש רפואת חירום במד"א, דוד כהן, סיפר: "הגענו למקום במהירות רבה, במקום ראינו הרס בבנין תפעולי סמוך. פצוע שהיה במקום, גבר בן 68 שסבל מרסיסי זכוכית ומעט חתכים, היה בהכרה מלאה ובמצב קל ביותר. גבר נוסף בן 28 שנפגע גם הוא ונחבל משפשופים בידיים התהלך במקום ואף הוא נפגע פגיעות קלות בלבד. הענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישות, ולא נזקקו להמשך טיפול בבית החולים."

בצה"ל אישרו את המקרה ומסרו כי כוחות חיל הים הצליחו ליירט את אחד מכלי הטיס באמצעות מערכת נשק מתקדמת בספינת טילים, ואילו כלי הטיס השני התרסק בתוך שטח אילת. גורמים בצבא ציינו כי האירועים מהווים חלק מהמאמץ המתמשך להגנה מפני איומי מל"טים וכלי טיס בלתי מאוישים, שמופעלים על ידי גורמי טרור במזרח התיכון.

במסגרת תחקיר ראשוני של האירוע, נודע כי ההתנגדות האיסלאמית בעיראק נטלה אחריות לירי הכטב"מים לעבר העיר אילת. נכון לעכשיו, כוחות צה"ל ממשיכים בניסיונות לזהות איומים נוספים באזור ומבצעים הערכות מצב על מנת לוודא שאין כלי טיס נוספים המהווים איום על תושבי הדרום.

בעיר אילת, אשר שומרת על רגיעה יחסית למרות הסלמה בצפון, היו אזעקות מעטות עד כה. עם זאת, האירוע הנוכחי מדגיש את החשש הגובר באילת ובאזור הדרום כולו, כאשר איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הופך לאיום משמעותי יותר במערכה הנוכחית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו