שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הסלמה בגבול הצפון: מאות תקיפות בלבנון, ירי מסיבי לעבר ישראל

צה"ל תקף 1,100 מטרות בלבנון. חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לעבר יישובי הצפון, כולל חיפה. הממשלה הכריזה על מצב חירום בעורף.

20:57 ,23/09/24
תקשורת שר הביטחון
קרדיט: תקשורת שר הביטחון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המתיחות בין ישראל לחיזבאללה הגיעה לשיא חדש עם חילופי אש כבדים לאורך גבול הצפון. צה"ל הגיב למתקפות רקטות מצד חיזבאללה באמצעות תקיפה מאסיבית של מאות מטרות בלבנון, בעוד חיזבאללה המשיך לשגר עשרות רקטות לעבר יישובים בצפון, כולל לעבר חיפה והעמקים.

האירועים החלו בשעות הבוקר כאשר צה"ל תקף למעלה מ-1,100 מטרות בלבנון, כולל מחסני נשק, מערכי שיגור רקטות ומבנים אסטרטגיים השייכים לארגון חיזבאללה. שר הביטחון יואב גלנט, שביקר בחמ"ל המבצעים של צה"ל, הצהיר כי "ביממה האחרונה אנחנו גורסים את מה שנבנה בחיזבאללה במשך עשרים שנה." הרמטכ"ל הוסיף: "לוקחים מחיזבאללה יכולות שהוא בנה במשך 20 שנה."

בעקבות התקיפות הישראליות, כלי תקשורת ערביים דיווחו כי מספר ההרוגים בלבנון עלה ל-325, וכי כ-1,200 בני אדם נפצעו. עם זאת, אין אישור עצמאי למספרים אלו. בנוסף, דווח על פגיעה אפשרית בבכיר חיזבאללה עלי כרכי, אך גורלו נותר לא ברור בשלב זה.

בצד הישראלי, הירי הרקטי נמשך לאורך היום. לראשונה נשמעו אזעקות גם בעיר חיפה, וההגנה האווירית של צה"ל יירטה מספר שיגורים. צה"ל הודיע כי זוהו כחמישה שיגורים לעבר חיפה והסביבה, וכי רובם יורטו בהצלחה. כמו כן, בין השעות 18:56-19:00 זוהו כ-25 שיגורים נוספים לעבר יישובים בצפון, כולל בגליל העליון, העמקים, ואדי ערה והקריות.

למרות הירי המסיבי, הנפגעים בצד הישראלי היו מעטים יחסית. דווח על צעיר בן 24, תושב ג'דיידה מאכר, שנפצע מרסיס בראשו בעקבות אחד השיגורים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם ומצבו הוגדר קל.

בשל ההסלמה, הממשלה הישראלית אישרה במשאל טלפוני להכריז על מצב חירום מיוחד בעורף, המאפשר לרשויות להפעיל סמכויות חירום שונות במטרה להגן על התושבים ולמנוע פגיעה נוספת.

ברמה הבינלאומית, ארצות הברית הודיעה כי היא תשלח כוחות נוספים למזרח התיכון כדי לתמוך ביציבות האזורית. נושאת המטוסים "הארי טרומן" יצאה יחד עם שלוש ספינות מלחמה נוספות לכיוון המזרח התיכון, במטרה לסייע במניעת הסלמה נוספת בעימות בין ישראל לחיזבאללה.

בינתיים, המצב בגבול הצפון נותר מתוח ביותר. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות בלבנון בניסיון לפגוע בתשתיות חיזבאללה, בעוד חיזבאללה מגביר את הירי לעבר יישובים ישראליים, כולל לאזורים שעד כה לא היו תחת איום ישיר כמו חיפה והעמקים.

הרשויות בישראל קוראות לתושבי הצפון, ובמיוחד לתושבי חיפה והסביבה, להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהישאר במרחבים המוגנים כל עוד נמשכת האש. תושבי אזורים אלו מתבקשים לעקוב אחרי הנחיות פיקוד העורף ולהתכונן לכל התפתחות נוספת במצב הביטחוני. צה"ל ממשיך לפעול בנחישות בגבול הצפון, מתוך כוונה להחליש את כוחות חיזבאללה ולהחזיר את השקט לאזור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו