יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חשיפה: אזרח ישראלי גויס על ידי איראן במטרה להתנקש ברה"מ

אזרח ישראלי נעצר בחשד שגויס על ידי איראן לקידום התנקשויות בבכירים ישראלים, כולל ראש הממשלה והשר לביטחון • צפו

10:01 ,19/09/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הותר לפרסום כי אזרח ישראלי נעצר בחשד כי גויס על ידי גורמי מודיעין איראניים למטרת תכנון התנקשויות בבכירים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש השב"כ רונן בר. במסגרת פעילות סיכולית משותפת של שירות הביטחון הכללי ויחידת לה"ב 433 במשטרת ישראל, התברר שהאזרח הוברח פעמיים לשטח איראן, שם קיבל הנחיות ותשלומים בעבור משימות שנועדו לשרת את המשטר האיראני.

החקירה העלתה כי האיש, תושב ישראל, התגורר במשך תקופה בטורקיה, שם נוצרו קשריו הראשונים עם אנשי מודיעין איראניים. באפריל 2024, הוא הועבר במסווה עסקי לאיראן, שם נפגש עם סוכני מודיעין שקראו לו לבצע פעולות טרור בישראל, כולל התנקשויות בבכירים ישראלים. בהמשך, בחודש מאי 2024, הוא שוב הוברח לאיראן דרך הגבול עם טורקיה, הפעם כשהוא מוסתר בתוך משאית. במהלך שהותו באיראן, נפגש עם אנשי מודיעין נוספים, שביקשו ממנו לבצע פעולות נוספות, כולל גיוס איש מוסד לשמש כסוכן כפול.

בפגישות באיראן, ניתנה לאזרח הישראלי משימה לקדם את ההתנקשות בראשי הממשלה והביטחון של ישראל, כולל התנקשות בראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, כנקמה על חיסולו של בכיר חמאס איסמעיל הנייה בחודש יולי 2024, אשר יוחס על ידי איראן לישראל.

למרות הבקשות מצד האיראנים, האזרח הישראלי דרש תשלום של מיליון דולר בטרם יתחיל בביצוע המשימות. האיראנים הסכימו לשלם לו רק 5,000 יורו בעבור השתתפותו בפגישות, אך לא העבירו את מלוא הסכום הנדרש. גורמי המודיעין האיראניים הודיעו לו כי יצרו עמו קשר בעתיד, אך פעילותו נקטעה לאחר מעצרו.

גורמים בכירים בשב"כ מדגישים את החומרה של המגעים הללו עם גורמי מודיעין של מדינת אויב, במיוחד במציאות הביטחונית הנוכחית. בשב"כ הביעו דאגה מפני המשך המאמצים האיראניים לגייס אזרחים ישראלים לטובת פעולות טרור ופיגועים בישראל.

הפרשה מהווה תזכורת למאמצים המתמידים של איראן לגייס אזרחים ישראלים למטרות ביטחוניות ומדגישה את הצורך בשמירה על ערנות במאבק מול איומים חיצוניים.

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו