יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תחקיר צה"ל: כך ככול הנראה נהרגו החטופים בעזה

ממצאי תחקיר צה"ל העלו כי החטופים רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל נהרגו ככל הנראה בתקיפה אווירית.

16:53 ,15/09/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דובר צה"ל חשף היום (ראשון) את תחקיר נסיבות מותם של שלושת החטופים: רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל. ממצאי התחקיר הוצגו למשפחותיהם והעלו הערכה כי השלושה נהרגו כתוצאה מתוצר לוואי של תקיפה אווירית ישראלית שהייתה מכוונת לחיסולו של אחמד ע׳נדור, מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, ב-10 בנובמבר 2023.

החקירה בוצעה על ידי קצינים בכירים מאגף המודיעין, מפקדי חיל האוויר וקצינים ממפקדת השבויים והנעדרים בצה"ל. צוות החקירה בדק את כלל הנתונים הקיימים, לרבות מודיעין שהיה בידי צה"ל, חקר ביצועים של התקיפה, ממצאים פתולוגיים ודו"חות של המכון לרפואה משפטית. מסקנות התחקיר מתבססות על מיקום מציאת גופותיהם של החטופים ביחס לפגיעת התקיפה וממצאי המודיעין שהובילו לכך.

עם זאת, הדו"ח מציין כי לא ניתן לקבוע בוודאות את נסיבות מותם של החטופים, אם כי מדובר בהערכה בסבירות גבוהה.

מהתחקיר עולה כי החטופים הוחזקו במתחם המנהרות ממנו פעל אחמד ע׳נדור, מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, בזמן התקיפה האווירית. בעת התקיפה, לא היה בידי צה"ל מידע על הימצאות חטופים במתחם זה, כאשר המידע המודיעיני הצביע על מיקום אחר לחטופים. בהתאם לכך, האזור לא הוגדר כמרחב שבו יש חשש לנוכחות חטופים.

צה"ל הדגיש כי לאורך כל המלחמה נמנעו מלתקוף באזורים שבהם יש אינדיקציה להימצאות חטופים. כל התקפה נבדקת בקפידה דרך מנגנון מפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, במטרה למנוע פגיעה בחטופים ככל הניתן.

גופותיהם של שלושת החטופים חולצו מהמנהרה שבה שהה ע׳נדור ב-14 בדצמבר, בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהוביל למבצע החילוץ. לאחר זיהוי גופותיהם, הובאו השלושה לקבורה בישראל.

צה"ל הביע צער רב על האובדן הקשה של המשפחות והבטיח להמשיך ללוות אותן בשעתן הקשה. "צה"ל משתתף בצערן של המשפחות על האובדן הקשה וימשיך ללוותן", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

במקביל לחשיפת התחקיר, צה"ל ממשיך במאמצים להשבת כלל החטופים שנמצאים בידי ארגוני הטרור. מדובר במשימה לאומית עליונה, שצה"ל מתאמץ לממש בכל האמצעים העומדים לרשותו, מתוך מטרה להביא את החטופים הביתה בשלום.

צה"ל פועל בכלל הערוצים המודיעיניים והמבצעיים, תוך שיתוף פעולה עם גורמים בינלאומיים, במטרה לאתר את מקומם של החטופים הנותרים ולהבטיח את שחרורם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו