יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

טרגדיה: לוחם שנעצר לאחר לחימה ברצועה התאבד בתא מעצר צבאי

לוחם שנעצר במהלך המלחמה ברצועה התאבד בתא מעצר צבאי. מדובר במקרה ראשון מסוגו, בו לוחם נעצר באמצע מלחמה על סמך עדויות מחבלים בלבד.

08:38 ,16/07/24
Ran Zisovitch, shutterstock
קרדיט: Ran Zisovitch, shutterstock / אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היום נחשף מקרה טרגי ומזעזע בצה"ל: לוחם שנעצר במהלך המלחמה ברצועת עזה התאבד בתא המעצר הצבאי. האירוע התרחש לאחר שהפרקליטה הצבאית הראשית דיווחה על למעלה מ-70 לוחמים שנשלפו מתוך הרצועה במהלך הקרבות.

הלוחם, שנלחם ברצועה במסגרת המלחמה, נעצר על ידי מצ"ח והובל לתא מעצר צבאי. לטענת מקורות שונים, הוא קיבל יחס כמו כל אסיר אחר במהלך שהותו במעצר. במהלך שהותו בתא המעצר, הלוחם התאבד, והאירוע מעורר שאלות רבות לגבי היחס שניתן ללוחמים במצב מלחמה ובמיוחד לתנאים במעצרם.

על פי הדיווח של אודי בן דוד, במקרים רבים נעצרו לוחמים ללא עדויות מוצקות, אלא על סמך עדויות של מחבלים בלבד. מדובר במקרים בהם העדויות נגד הלוחמים הגיעו מאנשים שביצעו בעצמם פשעים חמורים נגד אזרחים חפים מפשע במהלך המלחמה.

אודי בן דוד אמר: "אין עוד מדינה בעולם שגאה במחויבות שלה לעצור לוחמים באמצע מלחמה. מדובר בנוחבות שטבחו ואנסו בנו, ועכשיו עדויותיהם מובילות למעצר לוחמינו."

האירוע מעלה שאלות קשות לגבי תהליכי החקירה והמעצר של לוחמים בזמן לחימה, וגורם לתהיות רבות בקרב הציבור והמערכת הצבאית לגבי מדיניות המעצר והיחס ללוחמים. ההחלטה לעצור לוחמים באמצע המלחמה מבוססת על הנחיות משפטיות וביטחוניות, אך המקרה האחרון מראה את הצד הכואב של המדיניות הזו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גילה אלקיים הגיב:

    בושה אזו מדינה עוצרת חיילים ועוד חיילים שנילחמו במרצחים ממש מדינת אסון

  2. Yr הגיב:

    השמאל ההזוי במדינה ומעערכת המשפט מנסים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור על חשבון חיי חיילנו וחיי כל אלו שנלחמו במחבלים שעשו טבח בתושבי העוטף. כדאי שנעיר אותם מהר לפני שהם גורמים עוד נזקים

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו