יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דובר חמאס מתריס: "מה שחשפנו הוא רק ההתחלה"

דובר חמאס אבו עוביידה הצהיר באלג'זירה: "האויב הובס וימשיך להיות מובס". איים לחשוף מידע נוסף על אירועי 7 באוקטובר.

19:34 ,07/07/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, המכונה "אבו עוביידה", מסר היום (יום ראשון) הצהרה מוקלטת ששודרה בערוץ אלג'זירה. בהצהרתו, הביע אבו עוביידה ביטחון ביכולות הארגון והתריס כנגד ישראל, תוך שהוא מאיים בחשיפת מידע נוסף על אירועי ה-7 באוקטובר.

"האויב הובס וימשיך להיות מובס," אמר אבו עוביידה בפתח דבריו, מתייחס לישראל. הצהרה זו מהווה המשך ישיר לקו התעמולה של חמאס, המנסה להציג את עצמו כמנצח בעימות המתמשך, למרות המכות הקשות שספג הארגון מאז תחילת הלחימה.

אבו עוביידה המשיך ואמר: "הגדודים שלנו מוכנים להמשיך להילחם." אמירה זו נועדה ככל הנראה להפגין נחישות ולשדר מסר של חוסן לתומכי הארגון, בעוד שבפועל כוחות חמאס ספגו אבידות כבדות מאז תחילת המלחמה.

בהמשך דבריו, התייחס דובר חמאס למסמכים מודיעיניים שלטענתו נמצאים בידי הארגון: "מה שחשפנו מהמסמכים המודיעינים שבידינו על מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא רק מעט ממה שנגלה בהמשך." אמירה זו מהווה איום מרומז על חשיפת מידע נוסף הקשור לאירועי הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, בהם נרצחו כ-1,200 ישראלים ונחטפו כ-240 בני ערובה.

השימוש במידע מודיעיני כאמצעי לחץ ותעמולה הוא טקטיקה מוכרת של ארגוני טרור. חמאס מנסה ליצור אפקט פסיכולוגי על הציבור הישראלי ועל מקבלי ההחלטות, תוך ניסיון לערער את הביטחון ולזרוע פחד וחוסר ודאות.

חשוב לציין כי הצהרות אלו של אבו עוביידה מגיעות בזמן שחמאס נמצא תחת לחץ צבאי כבד מצד צה"ל. מאז תחילת המלחמה, איבד הארגון שליטה על חלקים נרחבים מרצועת עזה, ורבים ממפקדיו הבכירים חוסלו או נפגעו.

ההתייחסות של אבו עוביידה לאירועי ה-7 באוקטובר מדגישה את המקום המרכזי שתופס יום זה בתודעה של שני הצדדים. עבור חמאס, הפיגוע הנרחב מהווה "הישג" שהארגון מנסה למנף לצרכי תעמולה. מנגד, עבור ישראל, יום זה מסמל את אחד האירועים הטראומטיים ביותר בתולדותיה, והוא מהווה את הבסיס למטרות המלחמה – חיסול יכולות חמאס והחזרת החטופים.

הופעתו של אבו עוביידה בערוץ אלג'זירה אינה מקרית. הערוץ הקטארי ידוע בגישתו האוהדת לחמאס ומשמש פלטפורמה קבועה להעברת מסרים של הארגון. בחירת הערוץ מבטיחה חשיפה רחבה בעולם הערבי ומעבר לו, ומאפשרת לחמאס להציג את עמדותיו ללא ביקורת או התנגדות.

ההצהרה של דובר חמאס מגיעה בזמן שהלחימה בעזה נמשכת במלוא עוצמתה. צה"ל ממשיך בפעילות קרקעית נרחבת ברצועה, תוך שהוא מכוון את מאמציו לחיסול תשתיות הטרור של חמאס ולאיתור החטופים. במקביל, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים להשגת הסדר שיוביל לשחרור החטופים הנותרים.

תגובת ישראל להצהרות אבו עוביידה צפויה להיות נחרצת. בעבר, התבטאויות דומות של בכירי חמאס נענו בהצהרות תקיפות מצד גורמי צבא וממשל ישראליים, המדגישים את נחישותה של ישראל להמשיך במערכה עד להשגת יעדיה.

ההצהרה של אבו עוביידה מדגישה את האתגר התקשורתי והתודעתי שעומד בפני ישראל במלחמה זו. בעוד שבשדה הקרב ישראל משיגה הישגים משמעותיים, חמאס ממשיך לנהל מערכה תקשורתית אגרסיבית, המכוונת הן לקהל הפנים הפלסטיני והן לדעת הקהל העולמית.

בזירה הבינלאומית, הצהרות מסוג זה עלולות להשפיע על המאמצים הדיפלומטיים לסיום הלחימה ולהחזרת החטופים. מדינות המעורבות במאמצי התיווך, כמו קטאר ומצרים, עשויות לראות בהצהרות אלו סימן לעמדה בלתי מתפשרת מצד חמאס, מה שעלול להקשות על השגת הסכמות.

בתוך כך, משפחות החטופים ממשיכות לעקוב בדאגה אחר כל התפתחות. ההתייחסות של אבו עוביידה למסמכים מודיעיניים הקשורים ל-7 באוקטובר עלולה להגביר את החרדה בקרב המשפחות, המייחלות למידע על יקיריהן.

ככל שהלחימה בעזה נמשכת, צפוי כי חמאס ימשיך בניסיונותיו להשפיע על דעת הקהל באמצעות הצהרות והופעות תקשורתיות. האתגר של ישראל יהיה להמשיך במאמציה הצבאיים והמדיניים, תוך התמודדות עם המערכה התודעתית שמנהל הארגון.

בימים הקרובים, סביר להניח כי נראה תגובות נוספות מצד גורמים ישראליים ובינלאומיים להצהרותיו של אבו עוביידה. המשך הלחימה והמאמצים הדיפלומטיים יושפעו ללא ספק מההתפתחויות בשטח ומההצהרות של שני הצדדים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו