שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

ממה עלינו להיזהר בהפסקת אש

כמה מחשבות בעקבות הדיבורים על הפסקת אש שמסתמנת.

17:11 ,21/11/23
ויקיפדיה
קרדיט: ויקיפדיה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

 

הדיבורים על הפסקת אש מהימים האחרונים הולכים ומתגברים כאשר לפי המסתמן ייחתם הסכם שכזה כבר בקרוב, אבל כדאי לנו לזכור שהנזק מהסכם גרוע עלול להיות הרבה יותר גדול מהרווח. 

כולנו רוצים לראות את החטופים חוזרים הביתה אבל לא בכל מחיר. החמאס לא מציע הפסקת אש מרוב רחמים על שבוייו הישראלים אלא כדי להרוויח מרווח נשימה נוסף בדרך להמשיך את הלחימה. היות ויש לנו כבר ניסיון רב שנים בהפסקות אש הומניטריות כאלו ואחרות עם החמאס במהלכם למדנו שאין אלו מתכוונים להפסקת אש כלל וכלל וכי למרות הסכמים ברורים שנחתמו תמיד היו מפירים את ההסכם ומשיגים ממנו ניצחון תודעתי בדמות הטענה שהם המנצחים, ולכן עלינו לוודא שהפעם ההסכם יהיה כזה שישרת את האינטרס הישראלי ולא את האויב.

בכדי לוודא שבמשחק מוחות זה אנחנו נהיה בצד המרוויח, נצטרך לוודא שבכל הסכם שייחתם יכללו שלושה אלמנטים עיקריים שבלעדיהם ההסכם אינו הסכם. ראשית כמובן היא ההגנה על החיילים ועל המטרות שלנו בעת הלחימה, ומניעת התעצמות האויב בזמן ההפוגה על ידי כך שאנו נשמור על חופש הפעולה שלנו באופן נקודתי נגד מחבלים שינועו לעבור ממקום למקום או כל פעולה חיונית אחרת. התנאי השני הוא לוודא שהחמאס לא ישיג רווח מההפוגה לא רווח צבאי על ידי הימלטות של מחבלים בכירים או שיפור עמדות צבאיות ולא רווח מורלי אם ינסו להפר את ההסכם באמצעות ירי ואז עלינו לחזור ללחימה מיידית. התנאי השלישי הוא שלא ניתן לעצמנו לשכוח שמעבר להחזרת השבויים אנו מחויבים למיטוט החמאס ומיד בתום ההפוגה נמשיך בכל הכוח להילחם באויב עד שנהרוג כל אחד ואחד מהם.

כולי תקווה שהמנהיגים שלנו מונעים רק משיקולים ביטחוניים-מדיניים ולא חס וחלילה משיקולים פוליטיים במחשבות על היום שאחרי, ואם אחד מהם טועה בעמקי ליבו לחשוב שיכול הוא לעשות פוליטיקה בשעת צרה זו כדאי שיידע שהפעם הציבור לא ישכח ולא יסלח אם התוצאה לא תהיה ניצחון ישראלי ברור לא למנהיגיו מימין ולא לאלו שמשמאל.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יסכה הגיב:

    אני לגמרי נגד הפסקת האש הזה, צריך להכות בהם ללא רחם

  2. גבריאל הגיב:

    וכמו הפרסומים עכשיו הם התחילו עם עם המשחקים ואומרים שלא עמדנו בהסכמים והם מעכבים את המשך שחרור החטופים הבאים

  3. שמחה הגיב:

    לצערי ליבי מנבא לי רעות עם ההפסקה הזו מקווה שאתבדה

  4. ינקי הגיב:

    נגד הפסקת אש חד משמעי זה תרגיל מלוכלך של החמאס

  5. שלמה ארבל הגיב:

    ואני אומר אם יחיא סינוואר מסכים לעסקה אזי שהיא לא טובה עבור ישראל. פשוט!

    1. טענה מאוד הגיונית. הלוואי ונתבדה.

  6. מרדכי הגיב:

    נראה שהעצות שלך יתקבלו השאלה אם הפועל נפעל לפי מה שהוחלט

    1. ב"ה יש מספיק אנשים חכמים בין מקבלי ההחלטות הבעיה היא הפחדנות שכה מאפיינת את תפיסת הביטחון שלנו. אני רק יודע שאם אני חמאס אני מקווה שגם הפעם זה יהיה אותו הדבר.

כתבות נוספות של יעקב יצחק
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו