שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

שוב, מיהו הריבון?

התחזית התגשמה. כניעה הובילה לעוד כניעה. על מנהיגי הימין להתעשת ומהר.

22:22 ,14/06/23
צילום פרטי.
קרדיט: צילום פרטי. / הפגנת תמיכה ברפורמה ערב פסח תשפ"ג.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נוהגים לאזכר את דבריו של אריאל שרון "מה שרואים מכאן לא רואים משם" בזלזול וכעס, נוכח השימוש הציני אותו עשה שרון במשפט זה על מנת להצדיק את פשע הגירוש מגוש קטיף. אך כאשר מסתכלים על המשפט כשלעצמו קשה שלא לראות בו אמת. ישנם פרספקטיבות שאותם רק מי שמוביל את המדינה כולה עשוי לראות בעוד כלל הציבור אינו רואה אותם, וזאת בעקבות כך שהוא אינו מכיר את מכלול הגורמים והסיבות העומדים בבסיסם של החלטות דרמטיות וגורליות.

בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, כבר זמן מה אני תוהה האם ישנם גורמים, שאנחנו הציבור אינו רואה אותם. הלא הסיבה שהרפורמה לא חוקקה והיא קפאה לסבב שיחות סרק בבית הנשיא כבר מספר חודשים קשורה באמריקאים שנושפים בעורפנו ולמערך המחאה החזק שמשבש את המדינה. אם כן, האם יש משהו שאיננו יודעים?! האם יש משהו שקורה "שם", שאיננו רואים מ"כאן"?!

ייתכן. אך מנקודת מבטי דווקא אנחנו, הציבור, הוא אשר רואה את המציאות באופן המפוכח ביותר. ציבור ה"בבונים" ושלל הכינויים שאוהבים להלביש על הימין, דווקא מוכיח פעם אחר פעם, שבכל הנוגע לתפיסת מציאות הוא פועל נכון יותר מהשמאל המבולבל משטף ערכים לא אחיד שנמצא בחכתו. דווקא הימין זה הציבור שמצליח לזהות שוב ושוב את המציאות.

זה אותו ימין שלא שעה להבטחות והזיות הסכמי אוסלו, זה אותו ימין שהזהיר כי הגירוש מגוש קטיף רק יביא לסכנה גדולה יותר לכל חלקי המדינה. זה אותו ציבור שמצביע פעם אחר פעם, אף לאחר מסע דה לגיטימציה ארוך שנים, דווקא לאותו אחד שמצליח לקדם את מדיניות הימין באופן המוצלח והפרקטי ביותר. גם הפעם זה אותו ימין שדורש לקדם את הרפורמה המשפטית בכל הכוח על אף שלכאורה ישנם סיבות מעולות שלא לקדם אותה. אמריקאים ושות'.

מדוע מתעקש הימין שצריך לקדם את הרפורמה?! שוב. תפיסת מציאות. במאמרי "מיהו הריבון?" שהתפרסם כאן לפני פסח הזהרתי כי כמו בכל דבר, כניעה תוביל לעוד כניעה. תחזית זו התגשמה במלואה לצערי הרב. על אף שבאותו ערב הלכתי להפגין כדי להראות תמיכה בקידום הרפורמה, הפוליטיקאים מימין כבר היו עמוק בנסיגה בעקבות מחאת וסרבנות השמאל.

מאז עברו מספר חודשים ומצבנו גרוע יותר. המוחים והסרבנים שרק בתחילה ביקשו לעצור, קיבלו את מבוקשם. ומאז הדרישות רק עלו ועלו והרפורמה מוספדת חדשים לבקרים. מה שקרה הוא פשוט מאוד. כניעה הובילה לכניעה נוספת. ועוד אחת. ועוד אחת.

עלינו לומר בקול ברור לפוליטיקאים מימין ובראשם לראש הממשלה נתניהו: הסיבה שנבחרתם היא בגלל תפיסת המציאות הבריאה שלנו. אותה תפיסה קוראת לכם עכשיו להתעשת ולהפסיק את הכניעה המבזה הזו. עליכם לקום ולהראות כי בדמוקרטיה מי שקובע הוא העם באמצעות הרוב. עליכם לקדם את החקיקה על אף הגורמים השונים הנושפים בעורפיכם ולהראות מיהו באמת הריבון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

9 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יוסף חיים הגיב:

    סליחה אבל בינתיים נתניהו נותן את העבודה כמו שצריך על אף ההתנגדות החזקה של האופוזיציה. הכי קל זה לבוא בטענות..

  2. ינון הגיב:

    הבעיה שבאסלו ובגוש קטיף רק צענקנו ולא היה לנו כוח לשנות היום זה שונה יש לנו רוב ואנחנו בשלטון ואם לא נעשה שטויות הפעם נצליח

  3. מאיר ישי הגיב:

    איבדנו את זה לגמרי!! אני לא אבחור יותר אם הרפורמה לא תעבור

  4. מוריה לוי הגיב:

    נהיה כאן פשוט סדום ועמורה !!! כולם שקרנים כולם אינטרסנטים. צריך כבר את המשיח

  5. א ש הגיב:

    האם זה לא המתח המתמיד בין הראוי למצוי?

  6. א ש הגיב:

    האם זה לא זה לא המתח המתמיד בין הראוי למצוי?

  7. אריה הגיב:

    נהיה בושה להיות ימני בישראל. לקחנו בבחירות ואנחנו מתנהגים כמו שפנים. ביבי הביתה

  8. זאב גורזן הגיב:

    אני לא מבין על מה המהומה, העבירו את הבחירה בקריאה ראשונה, נתניהו מתקדם לאט אבל בטוח אז אנחנו בכיוון לא?

    1. פיני הגיב:

      כן אבל בחרו נציגה מהאופוזיציה ולא מהקואליצה

כתבות נוספות של גרשון שדה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו