שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

יום היסטורי: הממשלה החליטה על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה

הממשלה אישרה כעת את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף על הקמת יישוב קהילתי חדש בעוטף עזה. "לתת תשובה לטרור"

14:35 ,05/02/23
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הממשלה אישרה כעת את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף על הקמת יישוב קהילתי חדש בעוטף עזה.

הבוקר (א', ה-5.2) אישרה ממשלת ישראל פה אחד באופן סופי את הקמת היישוב החדש במועצה אזורית שדות נגב ("חנון" שם זמני), ובכך הסתיימו למעשה כל ההליכים הנדרשים להקמתו.

אישור זה של ממשלת ישראל בהובלת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הינו בשורה אדירה למדינת ישראל בכלל ועוטף ישראל בפרט. במסגרת הקמתו של היישוב, צפויה המועצה האזורית שדות נגב לקלוט כ-500 משפחות נוספות בעוטף עזה.

הדרך לרגע המכונן, לוותה במאבקים רבים לאורך מספר שנים,
אך בסופו של יום הצליחה המועצה בהובלת ראש המועצה, תמיר עידאן, להביא לאישורו של היישוב הן בגופים המקצועיים והן בממשלת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"הדבר הכי חשוב כדי לתת תשובה לטרור זה לעשות תגובה הולמת והדבר השני זה חיזוק התיישבות – וזה מה שאנחנו עושים כעת. אנחנו החלטנו על הקמתו של היישוב חנון בזמן הממשלה הקודמת שלנו, והיום אנחנו משלימים את ההקמה ע"י תקצוב התכנון של היישוב, ובכך אנחנו מוציאים את הקמת היישוב אל הפועל.

הקמת היישוב היא עדות נוספת לחוסן של עוטף עזה ולעוצמתה של מדינת ישראל עם כל האיומים, מול טפטוף כזה או אחר שאנחנו מגיבים עליו בעוצמה. אנחנו רואים שאנשים מדברים בהחלטות שלהם לבוא ולהתיישב בעוטף עזה ולהקים יישובים חדשים באזור. אנחנו גאים לבנות את ארץ ישראל ואנחנו גאים לחזק את ההתיישבות בכל חלקיה.״

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף:
"זהו יום מאושר עבורי ועבור כלל אזרחי ישראל, להקמת יישוב חדש חשיבות לאומית עצומה במיוחד בימים אלה, ובייחוד בעוטף עזה. עם כניסתי למשרד הצבתי בראש מטרותיי להמשיך לבנות, לפתח ולחזק את ההתיישבות. חיזוק מיוחד נותן היישוב הזה לרה"מ. האור של הקמת היישוב דוחה את כל החושך שמנסים בימים אלו להביא על עם ישראל.

היישוב החדש צפוי לתת מענה לביקושי ההתישבות באזור, ויחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה.
בנייה זו הינה חלק מבניית ארץ ישראל, ובזה מצטרף למעשה הקב"ה "ובנה ירושלים ה'".

על פי ההחלטה שאושרה יחל משרד הבינוי והשיכון לקדם את תכנון היישוב החדש 'חנון' (שם זמני), בהמשך לאישור והמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שניתן לפני כשנה לתזכיר התכנוני שהוכן ע"י המינהל לענייני הכפר במשרד.

הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום ופיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה בנגב ובגליל ובעוטף עזה.

בשנים האחרונות הביקוש למגורים ביישוביי עוטף עזה גדל, אך נתקל בחלקו בקושי להיקלט ביישובים הקיימים, שכן מדובר ביישובים חקלאיים שיתופיים, כאשר רובם ככולם מושבים, הקמת היישוב החדש צפויה לתת מענה לצורך זה.

היישוב יוקם כיישוב קהילתי מעורב לכ-500 משפחות דתיות וחילוניות כמענה לביקוש הגובר לצורת התישבות זו.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "כמה סמלי הדבר כי דווקא בערב ט"ו בשבט המבטא צמיחה והתחדשות, ובסמיכות להתקפות הטרור שהיו בימים האחרונים אנו מקימים הלכה למעשה יישוב חדש בעוטף ישראל כמענה אזרחי אמיתי להתקפות הטרור.
המסר חייב להיות ברור וחד משמעי: ידעו אויבינו כי על כל איום ופעולת טרור וכל טיל שנורה על מדינת ישראל תהיה תגובה מוחצת של כוחות הביטחון ויקומו עוד בתים, בבניינים ויישובים בארץ ישראל.
הרגע הזה הוא ניצחון האור על החושך, ניצחון הציונות על ארגוני הטרור.
זה הרגע לו ייחלנו והתפללנו, זהו אחד מהימים המרגשים בחיי האישיים והציבוריים.

אני רוצה להודות באופן אישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו שהינו מנהיג אמיץ, וחבר אמת של ההתיישבות בארץ ישראל בכלל ועוטף ישראל בפרט, וכן, למגישי ההצעה שהובאה היום לממשלה, שר הביטחון, יואב גלנט, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף.
אני רוצה להודות לשר המשפטים, יריב לוין, וח"כ אלמוג כהן שסייעו להכנסת אישורו של היישוב בהסכמים הקואליציוניים, ולכל השרים וחברי הכנסת שסייעו במשך השנים, תמכו, האמינו ברעיון, פעלו להשגתו ובזכותם הגענו לרגע היסטורי זה".

ללא

קרדיט: ללא

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו