שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צה"ל חושף את המחדלים שגרמו להירצחו של החייל עידו ברוך ז"ל

הותר לפרסום תחקיר נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, בפיגוע ירי בצומת גנות, שהוצג בשבוע שעבר לראש המטה הכללי

14:30 ,15/01/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום שלישי, 11 באוקטובר 2022, ט"ז בתשרי התשפ"ג, ביצע כוח מסיירת גבעתי פעילות במרחב צומת גנות הסמוך ליישוב שבי שומרון על מנת לאבטח את התושבים והעוברים בגזרה. במהלך הפעילות פתח מחבל בירי אל עבר הכוח מתוך רכב חולף, ונמלט מהמקום. סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל נפגע מהירי.

מיד לאחר פציעתו, החובש ששהה עימו בעמדה העניק לעידו ז״ל טיפול רפואי ראשוני עד להגעת כוח רפואה שפינה אותו לבית החולים, תוך שהוא מנסה להציל את חייו. בשל אופי פציעתו, לא ניתן היה להציל את חייו של עידו ז"ל ונקבע מותו בבית החולים.

מהתחקיר הפיקודי עולה, כי החטיבה המרחבית "שומרון", על כלל יחידותיה, וסיירת גבעתי בפרט, עמדו במשימת ההגנה וזאת במחיר כבד של נפילת לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל.

בצד זאת, בתחקיר עלו מספר שגיאות ובהן: מיקום הלוחמים שלא מאחורי עמדות המיגון במרחב הצומת ואופן הצבת הכוח בעמדה בה התרחש המקרה. בנוסף, עלו לקחים לאופן ארגון וניהול המשימות בחטיבת שומרון.

בגמר התחקיר, ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, הונחו הכוחות לוודא שעמדות השמירה הנייחות בכלל הגזרה מצוידות באמצעי מיגון נוספים, וכי לכלל הלוחמים יש מיגון אישי מיטבי.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיבל את מסקנות התחקיר כפי שהוצגו, הביע צער עמוק על מותו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל והנחה להטמיע את הלקחים בכלל גזרת איו"ש.
סיכום ממצאי התחקיר הוצג למשפחת ברוך. צה"ל משתתף בצערה של משפחת ברוך וימשיך ללוותה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו