חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
'נתיב פלוס": נפתח נתיב התחבורה ציבורית בכביש 1 בדרך לירושלים
מהיום (שישי): עוקפים את הפקקים לירושלים בתחבורה ציבורית ושיתופית, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל
היום (שישי) יחל לפעול "נתיב פלוס" חדש בכביש 1,ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, שיאפשר לנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית (3 נוסעים, כולל נהג/ת), לעקוף את הפקקים ולקצר את זמן הנסיעה לירושלים.
"נתיב פלוס" באורך של 26 קילומטרים, יפעל בימי ראשון עד חמישי בשעות העומס בבוקר, בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 או עד לכניסת השבת. בשאר השעות הנתיב פתוח לנסיעה לכל משתמשי הדרך.
הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 ש"ח.
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.
על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנסועות והנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב ; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב;
יצוין כי בכל מקום בו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל וגם בכביש 1 נרשמה ירידה של מספר דקות בזמן הנסיעה באוטובוסים, מאז צביעת נתיב פלוס ועוד לפני הפעלת הנתיב. עם פתיחת "נתיב פלוס" באופן רשמי צפוי זמן הנסיעה באוטובוסים ובנסיעה שיתופית ("קארפול") להתקצר עוד יותר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״התחייבתי ל-150 קילומטר של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה, נר״ת כביש 1, הנתיב הארוך ביותר במדינה, שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים, החל לפעול. אסור למי שיבוא או תבוא אחרי להפסיק את מהפכת התחבורה הציבורית שעשינו במדינת ישראל. הם יהיו חייבים להמשיך להפוך אותה לאופציה אמינה וזמינה לכל אחת ואחד. רק דרך תחבורה ציבורית טובה ואיכותית נוכל לחלץ את ישראל מהפקק. נסיעה טובה!״
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".
ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמל אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך.״
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים