שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פנאי

"בכבוד, משה"

קידום ספר באמצעות 'הקדשה' היא קודם כל מכירה של רגש. זה בסדר אם הקונים מצידם מודעים לזה, ויודעים שעוד גופים ינסו לנצל את זה

22:47 ,19/09/22
קרדיט: https://pixabay.com/images/search/a%20pile%20of%20books/?manual_search=1 / ספרים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות
מי שמבקר ברשתות החברתיות בזמן האחרון נחשף למחברי ספרים שמקדמים באגרסיביות את הספר האחרון שלהם עם מילת הקסם 'הקדשה'. אי אפשר לפתוח פייסבוק בלי להיתקל בהצעה לרכוש מארז עד החגים וכך לזכות בהקדשה.
נתעלם רגע מהמחברים/ות ונתמקד בתופעה. יש כאן קונים שחושבים שהספר עצמו לא מספיק מעניין אותם, או שמעניין אבל החודש לא מתאים להם להוציא 80 שקל. אבל מול המילים "ליוני בכבוד, מוטי", הם לא יכולים לעמוד ומשלמים.
אני מחכה לפסיכולוג שיסביר איך הדינמיקה הזאת בדיוק עובדת. אם מה שחשוב לקונים זה בעיקר ההקדשה, הם יכולים גם להביא מהבית סתם ספר ולבקש מהמחבר לחתום, בפחות כסף. וכמה יעלה להם לשלם על פתק קטן עם השרבוט? 50 שקל? 30? אבל הם מוציאים 80, ומקבלים את הספר החדש. כאילו, אם אתם אוהבים את הספר תקנו בכל מקרה, ואם לא מה עושה לכם ההקדשה.
הייתי מבין אם העט של המחבר/ת היה שווה בתור השקעה, שבעוד הרבה שנים הקונים יוכלו לדרוש סכום יפה עבור הספר עם מילות המחבר בכבודו ובעצמו. אבל כולם יודעים מה יהיה עוד הרבה שנים: יותר סביר שאף אחד לא יזכור לא את הספר ולא את המחבר. אין ברירה אלא לומר שכשהמחבר חותם את שמו באופן אישי לקונים, הוא מוכר להם יחס. הספר לא שווה עד כדי לשלם עליו, אבל זה שונה אם המחבר/ת הנודע ישב בעצמו וטרח לכתוב "בכבוד". לי. אישית. אחר כך אפשר גם להשוויץ בזה מול החברים, עוד רגש חשוב. אם יצרני במבה היו יכולים הם גם היו חותמים, כדי לקדם את המוצר שלהם.
.מדובר בסוג קונים שמוכנים לשלם גם אם אין למוצר ערך שימושי או כלכלי. אנשים כאלה הם חלומו של כל איש שיווק. כי לא משנה אם רוצים למכור להם שואב אבק או מפלגה להצביע, הם פלח הזהב הזה שלא צריך להתאמץ לתת לו משהו בעל ערך אמיתי, כל מה שצריך זה למצוא את האוירה המתאימה שתפעיל להם את הבלוטות והם יוציאו את הארנק. אני לא יתפלא אם יש מאכערים שמספסרים ברשימות סודיות של אנשים שקונים ספרים עם הקדשה, ומוכרים את זה לחברות מסחריות.
בקיצור, כשמציעים לכם מארז של שני ספרים לחג, אם אתם אוהבים את הסגנון של המחבר תרוצו ותקנו. ואם לא אל תקנו גם תמורת קשקוש בפינת הדף, אחרת לא תבינו איך פתאום מתחילים להתקשר להציע לכם לרכוש חופשה או מנוי במפעל הפיס. ואם המילים "בכבוד, מיהושפט" בכל זאת מעבירות בכם רטט של התרגשות, תקרעו חתיכת נייר, תבקשו יפה מהמחבר לקשקש ותמסגרו בסלון. יצא יותר זול מ-80 שקל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סופר סתם חל הגיב:

    בדיוק מהסיבה שכתבת. להשוויץ!!!

  2. גוצי הגיב:

    חחחח אהבתי, אתה בעצם מאמין שכר עשו על זה מאסחרה. מעניין באמת אם יש דבר כזה שהם "מקדישים מראש"

  3. ידידיה מן הגיב:

    אתה מכיר משהו שהוא לא מכירה של רגש?? גם אוכל לפעמים זה מ'אכילה רגשית'

  4. טור יפה הגיב:

    חחחח. אבל ככה זה שמעריצים מישהו כשהוא כותב לך הקדשה זנ מדגדג לך בפנים

    1. אם לא מתאים לך במבה אבל היצרן היה חותם לך על השקית, היית קונה או לא. אם לא תחשוב למה ותחשוב למה בספרים זה עובד.

      1. סתם אחד הגיב:

        כי ספרים זה יעני תרבות. קלאס. רמה. ומי שחותם זה הסופר שהוא יש תרבות חכם וכו יצרן של במבה הוא כלום…

כתבות נוספות של יוחנן פלוטקין
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו