חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
צי הרכב הממשלתי עובר להנעה היברידית, אלו הדגמים שיכנסו
השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית צפוי להקטין את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, תוך צמצום הזיהום הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים
בתום הליך מכרזי בהובלת החשב הכללי, נבחרו הדגמים הזוכים במכרז לרכבים היברידיים שישרתו את צי הרכב הממשלתי. מדובר בשלב נוסף במעבר הצי הממשלתי לרכבים בהנעה אלטרנטיבית, בהתאם להחלטת החשב הכללי שלא לרכוש רכבי נוסעים בהנעת בנזין וליעדי הממשלה למאבק במשבר האקלים.
השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית צפוי להקטין את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, וכל זאת תוך צמצום הזיהום הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים כיום בצי הממשלתי.
הצי הממשלתי מונה כ-15,000 רכבים, וביניהם רכבי משטרה, כבאות, שב״ס ומשרדי הממשלה השונים. מלבד הגופים אשר נכללים במכרזי מינהל הרכב, גופים רבים נוספים משתמשים במכרזים אלו לרכישת רכבים כגון רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות ועוד.
בהתאם לכך, גם גופים אלו יוכלו לרכוש רכבי נוסעים היברידיים בלבד באמצעות מכרזי מינהל הרכב הממשלתי.
הדגמים שזכו בתיחור הינם:
יונדאי אלנטרה הייבריד PREMIUM, טיוטה קורולה היברידית דגם סאן, קיה נירו הייבריד URBAN, טויוטה יאריס קרוס ECO, טויוטה ראב 4 E-VOLVE, קיה סורנטו היברידית EX וטויוטה היילנדר E-motion 4X4.
בנוסף לאמור, פרסם החשב הכללי שתי פניות לשוק הפרטי לקבלת מידע (RFI) לעניין קבלת שירותי טעינת רכבים חשמליים במרחב הציבורי ובבתי העובדים. כל זאת, כחלק מהכנת הצי הממשלתי לכניסת הרכבים החשמליים, במסגרת פרויקט החשב הכללי למאבק במשבר האקלים בתחום הרכב הממשלתי.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "כחלק ממחויבותו של אגף החשב הכללי למאבק במשבר האקלים, לא ירכשו על ידי מינהל הרכב הממשלתי רכבי נוסעים שאינם בעלי מערכת הנעה אלטרנטיבית. מלבד תוצאות התיחור לרכבים ההיברידיים שפורסמו, אנו מכינים את הקרקע באופן נמרץ, לכניסת רכבים חשמליים, וחשמליים-היברידיים לצי הממשלתי".
סגן החשב הכללי וראש חטיבת נכסים ולוגיסטיקה, דקל כהן: "התיחור לרכבים ההיברידיים, כחלק ממכרז המסגרת, ירחיב את היצע הרכבים וישפר את השירות ללקוחות מינהל הרכב הממשלתי. פרוייקט "עתיד חלופי" הינו פרוייקט הדגל של חטיבת נכסים באגף החשב הכללי למאבק במשבר האקלים ואנו מתכוונים להשקיע בו משאבים ותשומות משמעותיות".
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים