יום שישי, 20/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » קורונה

ח"כ אורי מקלב בוועדת החוקה: "המלוניות הללו יותר קשה מכלא"

"הם לא עברו שום עבריה ואתם דורשים מהם תשלום על השהות שלהם?! - עבריין בכלא לא נדרש לשלם על השהות שלו"

10:59 ,26/12/21
קרדיט: דוברות מלונות דן, מלונית קורונה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בתקנות הקורונה החדשות עליהן החליט קבינט הקורונה בשבוע שעבר, לצד הארכת הגבלות התו הירוק הקיימות בשבוע נוסף וכן הכנת "חוק הקורונה הגדול" לקריאה שנייה ושלישית. בדיון משתתפים נציגים ממשרדי הממשלה השונים, מרכז השלטון המקומי, חברות התעופה ועוד.

בפתח הדיון אמר יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, "אנחנו כבר לא בראשית הגל אלא בעיצומו. דווקא מכיוון שכולנו בוועדה תמימי דעים על כך שיש צורך בנקיטת צעדים, עלינו לוודא את האיזונים הנדרשים ולוודא שלנגד עינינו זכויות היסוד של כל אדם בישראל כעקרון על. דווקא ברגעים בהם הרשות המבצעת נדרשת לצעדים מרחיקי לכת – ועדת החוקה נדרשת ליתר תשומת לב לאיזונים ולבלמים.

מחר חברתי ח"כ השכל תוביל דיון חשוב מאוד בוועדת החינוך. לטעמי, השארת מערכת החינוך פתוחה ומתפקדת זה יעד חיוני, מרכזי והכרחי של הממשלה והבית הזה. לטעמי, במדרג ההגבלות שמוטלות יש מקום להטיל הגבלות נוספות על זירות אחרות של פעילות עסקית ומשקית כדי למנוע פגיעה בתפקודה של מערכת החינוך. יש לעשות את כל המאמצים לאפשר תפקוד תקין של מערכת החינוך. ישיבת תלמידים בביתם אל מול מסכי מחשב – זה לא תפקוד תקין. אנו מעריכים את העלות ביום כ-880 שקלים לאדם למלונית. מאחר ומדובר בחולי קורונה אין יכולת להכיל בתוך מלון קורונה גם אוכלוסיה אחרת ויש הרבה עלויות עודפות, כמו שלוש ארוחות ביום שמגיעות עד החדר. זה לא רק עלות הלילה. יש עלות נקיון, מזון, מעטפת פיקוד העורף. יש פה הרבה מאוד עלויות שנגזרות מהעובדה שאדם לא יכול בכלל לצאת מהחדר".

בהמשך עבר הדיון על תשלום השהייה של המבודדים במלוניות הקורונה יעל אדמון, נציגת אגף התקציבים, אמרה בדיון כי "תקציב המלוניות – עד היום ישראל הוציאה קרוב ל-900 מיליון שקלים. עלות ממוצעת לחודש כ-6.6 מיליון שקלים. במלונית ממוצעת יש 250 חדרים. ככל שמשך הבידוד מתארך אנו צריכים להחזיק יותר מלוניות. כרגע פועלות שתי מלוניות שעלותן בין 12 לך-14 מיליון שקלים לחודש. העלות למדינה פר אדם תלויה במספר הימים בהם שהו בבידוד. כל חדר חייב להיות ריק יומיים בין אדם לאדם. בחודש ממוצע שהו במלונית כ-300 איש".

ח"כ אורי מקלב בוועדת החוקה אמר "צריך לזכור שהמלוניות הללו הם מעצר של ממש במקרים רבים יותר קשה מכלא, זה יכולה להיות אמא שלא יכולה לגשת לילד שלה כי אסור לה לצאת מהחדר, אפילו סיבוב בחצר לא נותנים לעשות, – אלו אנשים שלא עברו שום עבירה, גם אם יצא למדינה אדומה הוא קיבל אישור מהוועדת החריגים ואתם לא מאמינים לו לכן שולחים אותו לבידוד במלוניות ועוד דורשים ממנו תשלום על זה? עבריין שנמצא בכלא גם אם הוא עשיר ואמיד מאוד לא נדרש לשלם את התשלום על השהות שלו. עלות המימון ליום לאזרח עומד על למעלה משמונה מאות שקלים, אדם שהתגלה כחולה ויצא כדין מהארץ נאלץ לשלם סכומי עתק למרות לא עבר על שום חוק"

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו