יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » קורונה

זן קורונה חדש נתגלה בישראל: "דלתאקרון"

מקרים ראשוניים של מוטציית הדלתאקרון עלו באחרונה בריצופים הגנטיים במעבדות בישראל

06:47 ,15/03/22
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במשרד הבריאות צופים עלייה בתחלואה, בעקבות גילוי וריאנט קורונה חדש, שהוא שילוב של זן הדלתא וזן האומיקרון.

מקרים ראשוניים של מוטציית הדלתאקרון עלו באחרונה בריצופים הגנטיים במעבדות בישראל.

על פי הפרסום, ששודר הערב לראשונה בכאן 11, מדובר במקרים אחדים בלבד, של אנשים שהגיעו מאירופה ורוצפו גנטית – והווריאנט הזה עלה בריצופים ולכן מעריכים כי מדובר בדלתאקרון. כעת מנסים לברר מהי המשמעות הקלינית של הוויראנט, הכולל מוטציות הן של הדלתא והן של האומיקרון, אם כי ההערכות בארץ הן כי אין לו משמעות קלינית מטרידה ולפי שעה לא נראה כי הוא אלים יותר, מכיוון שיש לו מרכיבים של הדלתא המוכר, שהחיסון פועל עליו וגם מרכיבים של האומיקרון.

הזן התגלה לפני כחודשיים באירופה ולא התפשט או נעשה דומיננטי. עם זאת, עדיין לומדים את המאפיינים שלו גם בארץ וגם בעולם. הזן לא מפושט כרגע בקהילה בארץ ולא רואים אותו עדיין אצל אנשים שנדבקים בקורונה, אלא רק על מקרים בודדים, שהגיעו מחו"ל.

מה שכן מטריד כרגע היא התפשטות הוויראנט BA2, המתגלה בקרב 50 עד 60 אחוזים מהתחלואה. עולה חשש שמי שאינם מחוסנים או מי שהחיסוניות שלהם דועכת, כי עברו מספר חודשים מהמנה האחרונה שקיבלו, עלולים לחלות בו. החשש הוא כמובן למבוגרים, בעיקר כאלה שאינם מחוסנים, אבל לא רק.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו